رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران گفت: اساتیدی که پروژه‌های تحقیقاتی داشته‌اند شاخص طرح‌های آن‌ها را تعیین کرده و مولفه و پارمترهای آن‌ها را مشخص می‌کنیم.

نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: اساتیدی که پروژه‌های تحقیقاتی داشته‌اند شاخص طرح‌های آن‌ها را تعیین می‌کنیم و مولفه‌ها و پارامترهای آن‌ها را مشخص می‌کنیم. 

وی افزود: شاخص طر‌ح‌های این افراد را در رشته‌ی خودشان تعیین می‌کنیم و مولفه‌ها را زمانی تاثیر می‌دهیم که اساتید جوان ما 5 سال از کار علمی آن‌ها گذشته است و نمی‌توانیم آ‌نها را با یک استاد سی‌ساله مقایسه کنیم.

ضرغام تاکید کرد: میزان فعالیت استاد سی‌ساله را باید در عرض 30 سال بررسی کنیم و میزان فعالیت‌ استاد پنج‌ساله را در زمان مشخص 5 سال بررسی می‌کنیم و تاثیر‌گذاری این افراد را در مرزهای دانش مشخص می‌کنیم. 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران تصریح کرد: تلاش ما این است که امسال بخشی از حمایت‌های ما به صورت سفارش پروژه‌های تحقیقاتی با توجه به نیاز کشور باشد و این جزو الویت بندی‌های ما است که پروژه‌های تحقیقاتی تعریف شده به صورت سیمی باشد یا اعضای هیئت علمی داخل دانشگاه یا بین دانشگاه‌های داخل و اساتید خارج از کشور باشد. 

وی بیان کرد: هدف ما این است که هم کیفیت کار را بالا ببریم و هم از ظرفیت‌های کل کشور و خارج از کشور برای تحقق اهداف استفاده کنیم.

ضرغام با اشاره به رتبه‌بندی پروژه‌های تحقیقاتی خاطر نشان کرد: با رتبه‌بندی پروژه‌های تحقیقاتی کار سازمان‌ها و ارگان‌ها راحت‌تر می‌شود و ضمن اینکه استادان جوان نیز از این طریق حق و حقوق آن‌ها حفظ می‌شود و یک رقابت اصولی و کارشناسی بین سازمان ارگان‌ها خواهد بود که از آن بهره‌مند می‌شوند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.