یک سرمایه‌گذار طرح پالایشگاه سیراف گفت: سرمایه‌گذاری 8 شرکت خصوصی در صنعت نفت کشور آن هم در منطقه سیراف، ایران را از خام فروشی برحذر می‌دارد.

سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی در منطقه شیراف، ایران را ازخام فروشی برحذر می‌داردبه گزارش خبرنگار نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالحمید مبصری سرمایه‌گذار طرح سیراف در مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی هشت پالایشگاه در منطقه دو پارس کنگان اظهار داشت: دولت که در طول 22 ماه گذشته با برنامه‌ریزی منطقی در داخل و خارج از کشور شرایط امیدوارکننده را برای فعالان اقتصادی در فضای کسب و کار بوجود آورده است.

وی تصریح کرد: با یک نگرش عمیق و اندیشمندانه به فعالیت‌های گروه یک در سال‌های طولانی به اجرای خدمات مهندسی و اجرای در صنایع کشور اشتغال داشتند بنابراین برای مشارکت بیشتر نیروهای داخلی و اجرای پروژه‌های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی تلاش مضاعف صورت گرفته است که منتج به انباشته شدن تجربیات و تخصص‌های ذی‌قیمتی در شرکت‌های این مرز و بوم گردیده است.

مبصری تأکید کرد: به اعتقاد مسئولان محدود به انجام یک سرمایه‌گذاری بزرگ در صنعت نفت نیست بلکه گامی است بزرگ برای ایجاد یک تحول عمیقی مشارکت دادن بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ساخت و بهره‌برداری از پالایشگاه در صنعت نفت کشور و پرهیز از خام فروشی با مشارکت و بهره‌برداری از توان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که یکی از بزرگترین تغییرات و تحولات در اقتصاد کشور به ویژه در صنعت نفت در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و مشارکت دولت و ملت در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت باشیم.

این سرمایه‌گذار تصریح کرد: شاید در نظر بسیاری از فعالان اقتصادی این حجم سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌های صنایع کشور در طول سنوات گذشته انجام شده باشد ولی اثر بزرگ این تصمیم و اقدام حاکی از دور اندیشی و نگاه مثبت این دولت به بخش خصوصی است .

این سرمایه‌گذار گفت: با گذشت بیش از یک صد سال از شروع فعالیت صنعت نفت در ایران این اولین حرکت بزرگ آن هم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد بزرگترین مجموعه پالایشگاهی کشور توسط بخش خصوصی است این یک رویداد تاریخی برای صنعت است که از فکر و عقیده به فعالیت تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: این تصمیم بزرگ و دور اندیشی سر آغاز یک تغییر نگرش از سوی دولت در اداره بخش صنایع پایین دستی صنعت نفت است.

مشارکت دادن بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از صنایع پایین دستی نفت گاز می‌تواند تلفیقی باشد از تجربه و دانش مدیران صنعت نفت کشور با انگیزه‌های سود آوری و بهره‌وری مناسب تر از بخش خصوصی که مطمئنا به مدیریت رقابتی سالم و بهره‌برداری بهتر از صنعت کشور در آینده نزدیک منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/  

برچسب ها: نفت ، پالایشگاه ، دولت ، صنعت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار