شهردار تهران گفت: راه اندازی نمایشگاه بزرگ قرآنی شمیم وحی مهم بوده و به همین منظور باید فرهنگ قرآنی را در شهرها توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه  مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه بزرگ فرهنگ قرآنی شمیم وحی که امروز (دوشنبه) در بوستان گفت و گو با حضور وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد،در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه اندازی این نمایشگاه یکی از مهم ترین اقدامات شهرداری تهران به شمار می رود اظهار کرد:جای این امر در تمام فعالیت های شهرداری خالی بوده است .

وی افزود:راه اندازی این نمایشگاه باید راهی برای توسعه فرهنگ قرآنی در تمام شهرهای کشور باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ما قابل قیاس با شهرهای بزرگ دنیا نیست، تصریح کرد: ما در شهر تهران هر کاری که انجام می‌دهیم، خروجی نیز باید بندگی کردن برای خدا باشد.

شهردار تهران اضافه کرد:‌ عبادت برای خدا، زمانی اتفاق می‌افتد که ما رسالت و مسئولیت خود را در راه رضایت خدا انجام دهیم و کفران نعمت نکنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه هدف ما از نظام اسلامی، عبادت برای خداوند است، گفت: بحث قرآن فرا تاریخی بوده و برای اصلاح انسان‌ها قرار داده شده است.

شهردار تهران ادامه داد: قرآن برای همه نسل‌ها است و زمان نمی‌شناسد و امروزه جامعه بشری ما باید رویکردهای خود را بر اساس سه اصل مهم قرآن، نماز و اذان به پیش ببرد.

وی با اشاره به دیداری که با مجتبی تهرانی داشته است، افزود: ایشان به من تاکید می‌کردند که شما مسئول دین مردم هستند و سرآمد تمام فعالیت‌‌هایتان باید با توجه به فرهنگ قرآن باشد.

شهردار تهران اضافه کرد: امیدواریم فرهنگ قرآنی در تمام عرصه‌های مدیریت شهری تاثیر گذار و ماندگار باشد

قالیباف با بیان اینکه فرقی بین تهران و شهرهای دیگر کشور وجود ندارد، تصریح کرد: همه ما باید بر پایه قرآن به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کنیم و موضوع محیط زیست و آلودگی هوا که جزو مهمترین چالش‌های کشورمان محسوب می شود را حل کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ ، قرآن ، شهرها ، توسعه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار