نحوه برگزاری مرحله نهایی رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی بزرگسالان بار دیگر تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مرحله نهایی رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت های جهانی 2015 لاس وگاس و مرحله نخست کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل روزهای 21 و 22 خردادماه در سالن شهید بهشتی شهر مشهد مقدس برگزار می شود که قانون برگزاری این مسابقات بار دیگر تغییر کرد به طوری که در ابتدا قرار بود مسابقات مقدماتی و فینال هر وزن در همان روز انجام شود بعد تصمیم عوض شد و رقابت ها طی دو روز با انجام فینال در روز دوم برگزار خواهد شد.

عدم حضور مدال آوران جهانی 2014 و طلایی های بازی های آسیایی در دور مقدماتی مسابقات قانون دیگری بود که به ظاهر با تصمیم اعضای شواری فنی گرفته شد امروز نیز تغییر دویاره ای در نحوه برگزاری مسابقات از سوی فدراسیون کشتی اعلام شده که نشان می دهد مسئولان فدارسیون شاید تا اندازه ای تحت تأثیر مصاحبه ها و خط و نشان های نامداران کشتی مبنی بر عدم حضور در این مسابقات گرفته باشند در هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بر اساس فرآیند تعریف شده انجام خواهد شد و یا این که این مسابقات صرفاً یک نمایش در راستای قانونمند شدن میدانی به نام انتخابی تیم ملی است.

بر این اساس و طبق اعلام فدارسیون کشتی پس از برگزاری جلسه مشترک شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نحوه برگزاری مسابقات انتخابی به شرح زیر اعلام شد.

مقرر گردید با توجه به حساسیت و سنگینی رقابت های انتخابی تیم ملی  بزرگسالان در دو رشته آزاد و فرنگی، رقابت های دور اول مسابقات مذکور بدون حضور مدال آوران رقابت های جهانی 2014 تاشکند، و دارندگان مدال طلای مسابقات بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی، به صورت یک حذفی برگزار شود.
از دور دوم رقابت های یاد شده ، نفرات مدال آور رقابت های جهانی 2014 تاشکند بعنوان قرعه آخر هر وزن، و نفرات اول بازی های آسیایی بعنوان قرعه اول هر وزن، به صورت دوره ای با نفرات برتر دور اول مسابقات رقابت خواهند داشت.، قاعده  پیروزی در دو رقابت از سه مسابقه میان نفرات برتر این رقابت ها در هر وزن به قوت خود باقی خواهد بود.

موضوع مذکور شامل کشتی گیران دارای مدال جهانی تاشکند و مدال طلای بازی های آسیایی در سال 2014 که در اوزانی خارج از اوزان ذیربط (اوزان اخذ مدال)در رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی خواهند گرفت، نخواهد بود.

ضمنا در اوزانی که کشتی گیران مدال دار رقابت های تاشکند و دارندگان مدال طلای بازی های آسیایی 2014 حضور ندارند، رقابت ها از دور اول به صورت دوره ای برگزار می شود.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار