در چارچوب رزمایش‌هایی که ناتو قصد دارد در اروپا برگزار کند، ارتش آمریکا سه بمب افکن خود را در این منطقه مستقر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در چارچوب رزمایش هایی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) قصد دارد در اروپا برگزار کند، ارتش آمریکا سه بمب افکن راهبردی خود را در  اروپا مستقر کرد.

فرماندهی راهبردی ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور ، 3 بمب افکن راهبردی  از نوع بی-52 را در اروپا مستقر کرده است که ماموریت دارند در تمرینات نظامی مشترک ناتو شرکت کنند.

 این جنگنده‌ها در خاک انگلیس مستقر شده‌اند تا در رزمایش های مشترک "بالتوپس" و" سابر"، که قرار است در آبهای بین المللی دریای بالتیک و همچنین کشورهای حاشیه این دریا و لهستان برگزار شود، شرکت کنند.

در بیانیه فرماندهی نیروهای راهبردی ناتو آمده است:" استقرار این سه بمب افکن آمریکا نشان دهنده توانایی ارتش آمریکا در انجام حملات فراگیر و طولانی است.

 طبق این بیانیه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن استفاده از این بمب افکن ها قصد دارد اقدامات و امکانات راهبردی خود را با دیگر متحدان اروپایی اش همگام سازد. 

علاوه بر این سه بمب افکن آمریکایی ، 330 نظامی فرماندهی نیروی هوایی آمریکا نیز در رزمایش ناتو در خاک اروپا مشارکت خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار