سخنان دو مسئول ارشد لشکری و کشوری درباره نزدیکی داعش به مرزها در حالی مطرح شد که با واکنش ارشدترین مقامات نظامی از جمله مشاوران فرمانده کل قوا و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همراه بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ در دو هفته اخیر سخنان دو مسئول لشکری و کشوری و برخی موج‌ها در رسانه درباره حضور داعش در نزدیکی مرزها مطرح شده که البته این موضوع با واکنش مسئولان ارشد نظامی و به خصوص مشاوران فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر شورای عالی امنیت ملی مواجه شد.


** آیا جمهوری اسلامی ایران قربانی دیگر جنگ نیابتی در منطقه خواهد شد؟

حضور احتمالی داعش در 40 تا 50 کیلومتری مرزهای ایران در حالی مطرح شده که این سؤال اساسی را به وجود می‌آورد که آیا ایران هم قربانی دیگر تروریسم نیابتی در منطقه غرب آسیا خواهد شد؟



نظر مشاوران فرمانده کل قوا درباره نزدیکی داعش به مرزهای ایران/تروریست‌ها در حفظ مناطق اشغالی با مشکل مواجهند




** سرلشکر فیروزآبادی: داعش جرأت نزدیک شدن به ایران را ندارد

سرلشکر "سید حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این‌باره اظهار داشت: داعش به مرزهای ایران نزدیک نیست و جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد.

وی ادامه داد: داعش به هیچ وجه این توانایی را ندارد و اگر به 40 کیلومتری مرزهای ایران برسد، نابود خواهد شد.

سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این نکته را مطرح می‌کند که نه تنها داعش به مرزها نزدیک نیست، بلکه هر حرکتی توسط نیروهای مسلح رصد می‌شود و در صورت احساس خطر با واکنش جدی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.



** اتاق عملیات آزادسازی "الانبار" و "نینوا"

علاوه بر این اتاق عملیات آزادسازی استان "الانبار" و شمال استان "صلاح‌الدین" در عراق با حضور بیش از 10 هزار نیروی "حشد الشعبی" تشکیل شده که تروریست‌های بعثی- تکفیری را هر چه بیشتر در تنگنا قرار می‌دهد و لذا نزدیک شدن به مرزهای ایران کاملاً‌ منتفی بوده و نه تنها این موضوع منتفی است بلکه تروریست‌ها در حفظ مناطق اشغالی با چالش جدی مواجه‌اند و یقینآ توان بازگشایی جبهه دیگری علیه ایران را نخواهند داشت.


نظر مشاوران فرمانده کل قوا درباره نزدیکی داعش به مرزهای ایران/تروریست‌ها در حفظ مناطق اشغالی با مشکل مواجهند






** نظر مشاوران فرماندهی معظم کل قوا چیست؟

امیر سرتیپ "ناصر آراسته" جانشین گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛  در این باره عنوان داشت: داعش جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها خود می‌دانند که خطوط امنیتی جمهوری اسلامی ایران فقط مرزهایش نیست و اگر چشم طمع به انقلاب اسلامی داشته باشند، نابود خواهند شد.


امیر سرتیپ "سیدحسام هاشمی" مشاور فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛  در این باره عنوان داشت: داعش جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد و نیروهای مسلح آماده پاسخ قاطع به هر گونه تهدیدی هستند.



** دکترین پیشروی و پاکسازی تدریجی، مدنظر ارتش و نیروهای مردمی عراق است

از سال گذشته تاکنون تنها دو استان از چهار استان تحت تصرف داعش یعنی "الانبار" و "نینوا" در اشغال این گروه تروریستی است و پاکسازی تدریجی مدنظر ارتش و نیروهای مردمی عراق است و یقیناً تروریست‌ها توان بازگشایی جبهه دیگری علیه ایران را ندارند.


نظر مشاوران فرمانده کل قوا درباره نزدیکی داعش به مرزهای ایران/تروریست‌ها در حفظ مناطق اشغالی با مشکل مواجهند



اگر این "دومینو" را در کنار هم قرار دهیم، می‌بینیم خطری جمهوری اسلامی ایران را -به صورتی که مطرح شده- تهدید نمی‌کند و این موضوع مورد تأکید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و مشاوران فرماندهی معظم کل قوا بوده، اما یقیناً نیروهای مسلح رصد و دقت را در همه برهه‌ها در دستور کار خود قرار داده‌اند.


** دریابان شمخانی: اگر با داعش در افغانستان نجنگیم، به زاهدان می‌آید

امیر دریابان "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به لزوم مبارزه با تروریسم تکفیری در عراق و سوریه گفت:‌ اگر با داعش در "رقه" نجنگیم، به "خانقین" می‌آید و اگر با داعش در افغانستان نجنگیم، به "زاهدان" می‌آید.



نظر مشاوران فرمانده کل قوا درباره نزدیکی داعش به مرزهای ایران/تروریست‌ها در حفظ مناطق اشغالی با مشکل مواجهند




** داعش عددی نیست

جنگ با تروریسم در منطقه غرب آسیا و اقدامات مستشاری جمهوری اسلامی ایران باعث تقویت و گسترش امنیت ملی می‌شود و ضمن رصد مرزها از سوی نیروهای مسلح که به صورت مداوم انجام می‌شود؛ تهدیدی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و داعش عددی نیست که کشوری پهناور همچون جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند؛ اما در عین حال مراقبت - در عین مقابله با ایجاد شانتاژ خبری- ضروری به نظر می‌رسد.



گزارش از : محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۹ تير ۱۳۹۵
جانم فدای رهبر آماده ایم دستور جهاد دهید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۴
جانم فدای رهبر اقافقط کافیه دستور بدین چرافقط بلدن حرف بزنن اگه جرأت دارن بیان جلو تانشونشون بدیم امریکا مرگ به نیرنگ تو
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۳۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
بهترین کار اینه که در خارج از مرزها داعش خفه بشه که الانم ایران تو این دو سال یکی دوبار همین کارو کرده و در کشور همسایه نزدیک مرزهای خودمون داعش رو هم زده هم عقب رفتن هم قبل از اینکه ما ما بیام در رفتن . ولی بهتره مرزها تقویت شه که میدونم یک یگان قدرتمند ایرانی در غرب کشور مستقر شده یا در حال مستقر شدن است یک رزمایش هم در غرب کشور در مهر یا آبان برگزار میشود - مهر 94 - نوشتن متن 5 مهر 94
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
سلام به همگی. نظرات همه عزیزان واقعا زیبا و پر از امید است.
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۰۴:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
جانم فدای رهبر.نظرمن اینه بهترین راهکاربرای جلوگیری ازهرگونه تحرکات دشمن دربیرون ازمرزها وهمچنین داخل کشورعلیه وطن عزیزمان ایران تقویت هرچه بیشتر نیروهای مسلح ودرراس آن نیروهای جان برکف سپاه پاسداران وسربازان گمنام امام زمان است که باشناسایی عاملان ومزدوران داخلی ویاخارجی کما فی سابق ریشه هرگونه تحرک دشمنان برضدامینت ومنافع ملی رابخشکانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
مهم اینه که مردم ما اسیب نبینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
مهم اینه که مردم ما اسیب نبینند
Iran (Islamic Republic of)
داود کرمانشاه
۱۲:۵۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
داعش جرعت نزدیک شدن به ایران نداره اگه چنین غلطی بکنه نابود میشه زندباد ایران زندباد کرمانشاه همیشه غیور
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۲۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
داعش یا هرکس دیگه بخواد فکره حمله به ایران رو بکنه باید خودشو نابود شده بدونه
ما ایرانی هستیم و خفت و خاری را تحمل نمیکنیم و این رو در 8 سال جنگ ثابت کردیم
بخدا اگر رهبر دستور بده داعش نابود خواهد شد شک نکنید
United States of America
علیمحمد
۱۸:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
نسل سومی هستم از کرمانشاه(جانم فدای ایران).ما مردم مرز نشین آماده جنگ نه تنها با د ا ع ش بلکه با تمام لشگریان کفر از سراسر جهان هستیم و هیچ هراسی از کسی نداریم. پای بیگانه به مرز ایران برسد با تیغ های آماده سلاخی کردن دشمن رو به رو میشوند
Saudi Arabia
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ تير ۱۳۹۴
اینجا کامنت گذاشتن جو گیر شدن با جنگ متفاوته اقایون انشالله درگیر هیچ جنگی نشیم
Iran (Islamic Republic of)
سجادخطر
۱۵:۵۱ ۱۷ تير ۱۳۹۴
سلام دوستان داعش هیچ غلطی نمیتونه بکنه ما سر ایرانیم اذربایجان جرعت داره نزدیک بشه خودش میوفته به پا ،،،ایران همیشه ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
کماندو
۲۳:۰۰ ۰۸ تير ۱۳۹۴
داعش که هیچ اگه همه جهان هم به ایران حمله کنه شکستشون میدیم اونم بدجوری
Netherlands
سعید
۱۶:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
خدا قوت به همه شما رزمندگان عزیز که امنیت و تو این کشور برقرار میکنید. تا زنده ایم پیرو ولایت فقیه هستیم زنده باد ایران 
Iran (Islamic Republic of)
آراسب
۰۱:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
به نظر شما بهتر نیست جمهوری اسلامی ایران دست به تحرکاتی قدرتمندانه تر در برابر داعش بزند مردم چیزی رو باور میکنند که ببینند نه اینکه بشنوند.اقدامات مستشاری ایران قدرت ایران رو به عده ای خاص ممکنه نشان دهد و این خیال مردم رو راحت نمیکنند.در ضمن تمام اقدامات دشمن ما از همین عکسها و فیلمها و حرفها شروع میشود،درجواب این اتفاقات ایران باید آنچنان پاسخی دندان شکن به آنها بدهند تا هیچ بشری دیگر جرات یاوه گویی درباره ایران را نداشته باشد چه برسه به اینکه بخواهند اقدامی علیه ما انجام دهند.بهتر این بود تا آن عکس موهوم پخش میشد فقط یکبار هم که شده مناطقی از عراق که دست داعشه رو ایران بمباران کنه و با تبلیغات قوی این مسئله رو رسانه ای کنه که هم مردم به قدرت کشورشان ایمان بیاورند و آرامشی در دل آنها بوجود آید هم از این مدل عکسها منتشر نشود که اگر کسی جرات کرد تکرار کند بداند بهای آن سنگین است
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۲۳:۳۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
داعش خیلی کوچکتر از این حرفاست که رهبری براش جهاد عمومی اعلام کنه!!!! فقط کافیه یک گوشه ای از نیروهای مسلح رو براش بفرستن
Iran (Islamic Republic of)
amin
۲۳:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
ما منتظریم تا نه که به ایران,بلکه فقط به خط قرمز هایمان در عراق نزدیک شوند تا برای همیشه از شرشان خلاص شویم.

اللهم عجل لولیک الفرج
Norway
امیر
۲۰:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
همه سر به سر تن به مردن دهیم ، از آن به که کشور به دشمن دهیم .
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۷:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
من یه دخترم و دو برادر دارم به سن 23و 20 خودمم 25 سالمه مادرم ایرانی و پدرم افغانی هست و خیلی وقته مرده با اینکه کسی ما رو جز آدم حساب نمیکنن و مسخرمون میکنن و یه شناسنامه بهمون نمیدن با اینکه از ایران تا حالا خارج نشدیم و ایران متولد شدیم جانم فدای رهبرم و ایران اگه داعش روزی همچین غلطی خواست کنه منو برادر ما اولین کسایی هستیم که باهاشون مبارزه میکنیم و جون مو در راه وطنم و رهبرم میدم به خون مادرم قسم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
ما فرزندان همون شهیدان دلیرانی هستیم ک 8 سال جنگیدند . تا زنده ایم رزمنده ایم.
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
هدف اصلی تاسیس داعش صرفا علیه تشیع ایران است.............
Iran (Islamic Republic of)
ایلیار پاشا
۱۶:۲۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
در راه تو چه ارزشی دارد این جان ما پاینده باد خاک ایران ما-این یک شعار یا شعر نیست
Germany
هادی
۱۵:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
سلام .مامطیع فرمان رهبریم.اگرفتوادهدداعش رادرداخل عراق نابودش میکنیم....جانم فدای رهبرم.من هم نسل سومی هستم.ولی باجان ودل مطیع رهبرم.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۵:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
ما همانند علی اکبر امام حسین آماده لبیک امام خامنه‌ای هستیم
-
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
ایران کشور شیران است داعش و امثالهم اگر جرئت دارن نگاه چپ به ایران بکنند !!!
اون وقت فتوای جهاد و ملت ایران با اونا چه می کنه!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
ما جوانان و بسیجیها و سپاه و ارتش دلاور اسلامی ایران عاشقانه منتظر داعشیها هستیم نامر دها ما عراق لیبی یمن و دیگر کشورها نیستیم از سر بریدن و دست بریدن بترسیم ما بشگل بدتر از اینها که فکرش را هم نمی توانید بکنبد راه فرار هم با لباس زنانه هم خواهیم بست داعش منظر خون کثیفتان هستیم تا ببینید خون ریختن یعنی چه ای نامردها چهرهای جنایت شماها را داریم و هیچ حراسی نداریم وفقط لحظه شماری می کنیم بیاید منتظر فرمان رهبر انقلاب و سردار سلیمانی هستیم همین اسم سردار سلیمانی تن و بدنتان به لرزه در می آید برایتان کافی است پیام ماهارا برسانید به این نامردها تشنه لب خون داعشیها هستیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
ما نسل سومی ها اماده دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران هستیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
برای ریشه کن کردن داعش اول باید عربستان را از بین ببریم و کعبه را از دست این مفت خور ها نجات دهیم

که اگر روزی رسد رهبرمان اجازه دهد حتما این کار را انجام خواهیم داد
Iran (Islamic Republic of)
هموطن مرزی
۱۲:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
دوست عزیز ماهم قبول داریم حق هیشه پیروز است ولی اگر شما هم در استانهای مرزی ساکن باشی و در چند کیلومتری خطر، آیا احساس ترس نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۱:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
داعش این قدر رو پیدا کرده میخاد با دم شیر هم بازی بکنه بزار بیاد تا چه جوری له میشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن ایرانی
۱۰:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
با سلام
جانم فدای رهبر ومملکت.
مرزهای ایران با خون ما ایرانیها باتلاق دشمنان خواهد شد.
ما آماده ایم،ایران بمب اتمی ندارد ایران جوانانی دارد که هر یک خود یک بمب اتم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
برهان
۰۲:۳۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
محسن جان:ماشاكردكربلاييم اينبار سريزيديان به كعب ني خواهدرفت
Iran (Islamic Republic of)
علی تویسرکانی
۱۰:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
داعش مال این حرفها نیست . اینجا ایران است . مهد دلیران است. ایرانی غیرت دارد . عزت دارد آن هم به برذکت خون شهدا وپیروی از ولایت . اگر نفهمیدید بیایید تا با چشم خود ببینید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Saudi Arabia
وحید
۱۲:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
پس با این حساب اونی که این متن رو منفی میده نه عزت داره نه غیرت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
مسئولین عزیز چرا حمله به داعش را شروع نمی کنید چرا داعش اصلا چرا نمی زارید به آمریکا حمله داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
در فرهنگ ما مثالی است که می گوید کار از محکم کاری عیبی نمی کند و با همین منطق باید اقدامات پیشگیرانه مفصلی در مرزها و میان مرزنشینان صورت دهیم که عبارتند از سخنرانی و افشاگری در مورد ماهیت و اهداف داعش و رفتارهایی که تا کنون با جمعیت های انسانی در عراق و سوریه داشته اند و آگاه کردن آنها از طریقه نفوذ تروریست ها .
آخرین اخبار