سردار باقرزاده در نشست خبری:

نقطه‌ای که شهدای غواص پیدا شدند 15 کیلومتر با خط مقدم فاصله داشت/ شیطنت BBC/ دفاع با افتخار از شهدای حرم در سوریه و عراق

مسئول کمیته جستجو و تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بر اساس اطلاعات این کمیته، شهدای غواص و خط شکن از لشکر 25 کربلا، لشکر 41 ثارالله، لشکر 14 امام حسین(ع) و لشکر 7 ولیعصر(عج) هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ پاسدار "سید محمد باقرزاده" مسئول کمیته جستجو و تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت 175 شهید غواص و خط شکن برگزار شد، اظهار داشت:  بر اساس اطلاعات این کمیته، شهدای غواص و خط شکن از لشکر 25 کربلا، لشکر 41 ثارالله، لشکر 14 امام حسین(ع) و لشکر 7 ولیعصر(عج) از چهار استان مازندران، کرمان، اصفهان و خوزستان هستند.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران مشکلی ندارد که بگوید ما شهید داده‌ایم، گفت: ما از شهدای حرم در سوریه و عراق با افتخار حمایت می‌کنیم و متأسفانه چیزی که فراموش شده اصل مظلومیت شهداست که سند رسوایی جنایتکاران بعثی و همپیمانان سعودی آنهاست که مدافع سرسخت صدام بودند و امروز به نیابت از آمریکا، جنگ‌های خونین به راه می‌اندازند.

سردار باقرزاده با اشاره به این که نقطه‌ای که شهدای غواص و خط شکن پیدا شدند با خط مقدم 15 کیلومتر فاصله داشت، یادآور شد: بسیاری از غواصان مجروح بودند و این گونه به شهادت رسیدند و سوال ایجاد شده که شهدا دستشان بسته بود، از بدیهیات است.

وی گفت: برخی ادعاها درباره 175 غواص اعم از نسبت دادن آن به بی‌تدبیری فرماندهان و یا دست بسته بودن آن‌ها و یا شبهه در نحوه شهادت آن‌ها مطرح شد که از سوی رسانه‌های بیگانه از جمله BBC پخش شده بود.

مسئول کمیته جستجو و تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با ارائه آماری از پیدا شدن شهدا در مناطق جنوبی عراق و منطقه کردستان این کشور تأکید کرد: سه حرم شهید در قوه قضاییه، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی ایجاد شده و شهدا در این سه قوه به خاک سپرده شده‌اند.

سردار باقرزاده یادآور شد: در 5 نقطه از مراکز هسته‌ای تهران، نطنز، یو.سی.اف اصفهان، ‌نیروگاه بوشهر و نیروگاه آب سنگین اراک نیز شهدا دفن شده‌اند که منظور از مرکز هسته‌ای تهران، منطقه امیرآباد شمالی در تهران است.

وی گفت: در مجموع 1087 حرم شهید در نقاط مختلف کشور ایجاد و شهدا در آن‌ها به خاک سپرده شده‌اند و از این تعداد 189 حرم شهید در دانشگاه، 6 حرم شهید در حوزه‌های علمیه سه حرم شهید در وزارتخانه‌های نفت، اطلاعات و انرژی اتمی و قوای مختلف اعم از ارتش، سپاه و ناجا دفن شده‌اند.

سردار باقرزاده تأکید کرد: بیشترین یادمان شهدای گمنام در جهان و مرتفع‌ترین نقطه دفن شهید در جهان متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و 4000 شهید گمنام در بهشت زهرا آرمیده‌اند.

وی با تشریح شرایط یمن به عنوان شرایطی تأسف‌بار و تلاش دولت ظالم و سفاک سعودی در محاصره ملت مظلوم یمن گفت: سازمان‌های حقوق بشری نمی‌توانند غذا و آب را برای 26 میلیون یمنی فراهم کند و این کشور با مشکل آب، غذا و سوخت مواجه است.

سردار باقرزاده با اشاره به این که مراسم تشییع شهدا بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: بیش از 45000 شهید کشف و شناسایی شده‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره تعداد شهدای تفحص شده از حرم گفت: از تعداد شهدای حرم اطلاعات کاملی در دست نیست اما در یک منطقه 80 شهید حرم از مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان ارزیابی شده است و فاجعه دیگری که رخ داده واقعه کشتار 2500 نفر از دانشجویان و سربازان اسپایکر بوده که باید یادمانی برای گرامیداشت آن شهدا برگزار شود.

سردار باقرزاده با اشاره به این که تعداد تلفات رژیم بعث عراق نسبت به شهدای ما سه به یک بود و آن‌ها 600 هزار نفر کشته داشتند، یادآور شد: امروز عراق با 4 پرونده مفقودین جنایت صدام، پرونده کردستان، شهدای جنگ تحمیلی و پرونده مفقودین کویتی بعد از جنگ و اشغال این کشور از سوی رژیم بعثی و مسائل مربوط به درگیری با داعش مواجه‌ است که دولت به خوبی در این زمینه ایفای نقش می‌کند.

گفتنی است، در این مراسم از وسایل شهدای غواص و خط شکن تفحص شده رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
berooz asefi
۱۴:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
شهدا شرمنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
berooz asefi
۱۴:۳۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
شهدا شرمنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
خوش بحالشون..........


درودخداابروجودپاکشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
شهدای گمنام رو شلوغ ترین جاهای شهر ها دفن کنید قبر شهدا زیارتگاه عشاق و... هست همه جا بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
علوی
۱۲:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
سلام بر 175 غواص شهید دست بسته
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس شهدا را چیدند ...
آخرین اخبار