تولیت آستان بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی با بیان اینکه ما وظیفه داریم که دین حقیقی که سرشار از دوستی و انسانیت و عقلانیت است را به دنیا بشناسانیم، گفت: امروز وظیفه ما بسیار سنگین است و باید مرز روشنی میان خشونت های سبعانه امثال داعش و انسانیت اسلامی ترسیم کنیم.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی با حضور در مسجد محمد رسول‌الله(ص) سائوپائولو با علمای اهل تسنن و نمایندگان مسیحیان و کلیسای ارتدوکس و همچنین شیعیان مقیم برزیل دیدار کرد.

وی در این دیدار که با حضور کم‌نظیر شیعیان و ایرانیان برگزار شد با تاکید بر اینکه انقلاب ایران سه پیام در سه عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی دارد به پیام جهانی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیام انقلاب امام(ره) در عرصه جهانی، نفی ظلم و ردّ انظلام است؛ اینکه ظلم نکنیم و ظلم را نپذیریم.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به ایده جمهوری اسلامی در حل مشکلات داخلی و جهانی تصریح کرد: راه حل همه مشکلات بازگشت به مردم است؛ حتی در مسأله اراضی اشغال‌شده فلسطین راهبرد جمهوری اسلامی ایران که توسط رهبری معظم انقلاب ترسیم شده است، راهبردی کاملا صلح‌طلبانه و مطابق با معیارهای عقل‌پسند و مردم‌سالاری است و آن برگزاری رفراندوم سراسری با حضور تمام اقوام و مذاهب فلسطینی است که البته نتیجه‌ای جز حذف اشغالگران را در بر نخواهد داشت. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به وظیفه شیعیان در اقصی نقاط جهان اشاره کرد و افزود: در روزگاری که خشونت‌هایی به اسم دین، خبر اول رسانه‌های دنیاست، ما وظیفه داریم که دین حقیقی که سرشار از دوستی و انسانیت و عقلانیت است را به دنیا بشناسانیم. امروز وظیفه ما بسیار سنگین است و باید مرز روشنی میان خشونت‌های سبعانه امثال داعش و انسانیت اسلامی ترسیم کنیم.

پیش از سخنان تولیت آستان امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام "بلال وهبی" امام جماعت مسجد محمد رسول‌الله(ص) و "رومانو داوود" نماینده کلیسای ارتودوکس به ایراد سخنرانی پرداختند و امام خمینی(ره) را رهبر بزرگ قرن برشمردند که حرکت و انقلابش محدود به ایرانیان و شیعیان و حتی مسلمانان نبود و تاثیر شگرفی در روحیه مذهبی و انسانی ملتها گذاشته است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار