تالار صادراتی بورس کالای ایران در از ابتدای خرداد تا پایان هفته گذشته شاهد صادرات ۱۴۴هزار و ۹۵۰ تن انواع قیر به بازارهای جهانی بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، سامان منتظری، کارشناس فرآورده‌های نفتی کارگزاری مهر آفرین با اشاره به رونق معاملات قیر صادراتی در ماه خرداد به  گفت: با توجه به فصل مصرف و رونق بازار قیر، شاهد افزایش حجم خریدها در تالار فرآورده های نفتی بورس کالای ایران هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان می کند: با وجود کاهش قیمت، نرخ وکیوم باتوم و قیر در ماه خرداد توسط پالایش و پخش افزایش یافته، این در حالی است که فاصله قیمتی وکیوم باتوم و قیر نیز کاهش چشمگیری یافته و از این رو تولیدکنندگان داخل نیز با کاهش حاشیه سودهای خود مواجه هستند؛ از سوی دیگر شاهد لغو معافیت مالیاتی قیر نیز هستیم که سبب شده تا بازار صادراتی نسبت به داخل رونق بیشتری داشته باشد.

 این کارشناس افزود: همواره بین قیر و وکیوم باتوم ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان فاصله قیمتی وجود داشت که در حال حاضر این فاصله قیمتی به ۳۰ تا ۴۰ تومان رسیده و از این رو حاشیه سود تولید برای تولیدکنندگان قیر کاهش یافته است، به این ترتیب صادرات قیر رونق بیشتری یافته است.

این کارشناسان در ادامه به رونق معاملات قیر در ماه اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در ۱۰ روز ابتدایی اردیبهشت ماه هم ۱۶۷ هزار و ۱۳۰ تن  قیر صادراتی توسط معامله گران خریداری شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، کالا ، قیر ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار