کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت:میزان مصرف برق امروز به 46 هزار و 500 مگاوات رسید، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل این رقم 34 هزار و 700 مگاوات بوده است.

سودابه پاکنژاد کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر در گفتگو با خبرنگار نیرو گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: افزایش میانگین 4 درجه ای دما نسبت به سال گذشته باعث شده میزان مصرف برق امروز (17 خردادماه) به 46 هزار و 500 مگاوات برسد.این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان مصرف 34 هزار و 700 مگاوات بوده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش 11 هزار مگاواتی مصرف برق اظهار داشت: با شیب مصرف کنونی، قطعی برق در تابستان حتمی است.

پاکنژاد با اشاره به میزان مصرف در تابستان سال گذشته گفت: میزان مصرف در مرداد سال قبل 47 الی 48 هزارمگاوات بوده است که متاسفانه ما در خرداد امسال شاهد مصرف این میزان هستیم.

کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر با توصیه به صرفه جویی، علل خصوص در زمان پیک مصرف گفت: با صرفه جویی به ویژه در ساعات 11:30 تا 15:30 و خارج کردن وسایل پر مصرف در این اوقات از فشار به شبکه اصلی خودداری و احتمال خاموشی کاهش می‌یابد.

وی افزود: شرکت توانیر از معاونت ریاست جمهوری درخواست داشته که با تغییر در ساعات کاری اداره‌ها و بانک‌ها میزان مصرف را در ساعات مختلف شبانه روز تقسیم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار