بذرپاش در نطق میان دستور:

حق نداریم «امنیت ملی» را به مزایده بگذاریم

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: با توجه به شرایط منطقه شکی وجود ندارد که هسته‌ای تنها بهانه‌ای است برای ورود به توانمندی‌های نظامی است.

حق نداریم «امنیت ملی» را به مزایده بگذاریمبه گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس یکشنبه 17 خرداد با اشاره به اینکه اکنون که خمینی کبیر در میان ما نیست این خلاء را مقام معظم رهبری پر کرده است گفت: امروز با سخنان مقام معظم رهبری ذره‌ای از مسیر پیر جماران منحرف نشده‌ایم زیرا ایشان تعریف درست امام راحل را یادآور می‌شوند.

وی ادامه داد: خدارا شکر که سایه ایشان بر سر ملت است وگرنه این گروه خواب‌نما استعداد آن را دارند که خمینی بت‌شکن را طوری تعریف کنند که بگویند که اشتباه می‌کنید امام راحل آمریکا را فرشته بزرگ می‌دانست نه شیطان بزرگ.

بذرپاش تصریح کرد: در ایران همه موافق توافق هستند اما یک توافق خوب، در توافق ژنو 4 خطای راهبردی را مرتکب شدند که هرچه گفتیم جز توهین نشنیدیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: عجله در توافق ژنو برای ارئه گزارش صد روزه، دشمن را دچار خطای محاسباتی کرد چرا که این پیام را القا کرد که نیاز به توافق در ایران بسیار بالاست. 

نماینده تهران در ادامه افزود: عدم توازن داده و ستانده در آن توافق مولفه‌های هسته‌ای را در مقابل چیزی شبیه هیچ معاوضه کردیم. 

مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر تصریح کرد: سیاه‌نمایی گسترده در داخل توسط دولت پیام روشنی به غربی‌ها بود مانند آنکه اعلام کرد خزانه خالی است، این خطاها را مرتکب شدیم که آمریکا شانزده ماه بعد ناگهان از طرحی به نام لوزان رونمایی کرد.

وی گفت: بیانیه لوزان به اضافه گزاره‌ برگ آمریکایی‌ها همان پیش‌نویس توافق بود زیرا نه تکذیب شد و نه نسخه جایگزین آن معرفی شد که حاوی سه محور بود.

بذرپاش در ادامه افزود: محدودیت‌های هسته‌ای پذیرفته شده توسط ایران و با اجرای آن که باید خود را مهیای برگزاری مراسم ختم هسته‌ای کنیم و بعد از این یک صنعت هسته‌ای فانتزی خواهیم داشت و توافقی که ما را حدود 15 سال فریز می‌کند و در صورتی که هر روز این فناوری باید آماده عرضه تکنولوژی‌های نوین باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: پذیرش نظام نظارتی توسط ایران که به جز نظارت‌های پروتکلی است، نظارت فراپروتکلی ویژه است که خود داستانی خواندنی برای تاریخ است و همه منتظرند تا واکنش ما را به این توافق ببینند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر بیان داشت: در ژنو آنطور رفتار کردیم و امتیاز دادیم که در لوزان چنین پیشنهاداتی را به ما دادند که در آن درخواست بازجویی از مقامات امنیتی ما را هم دادند که در صورت پذیرش خیانت به تمام ملت‌ها انجام شده چرا که پس از ایران می‌توانند با همین رویه دیگر ملل را زیر فشار بگذارند و رفتار کنند.

وی ادامه داد: اخیرا عناوین مهمی عوض شده‌اند مانند عنوان دسترسی مدیریت شده، توسط آنها نه ما، مدیریت شده توسط آنها که می‌خواهند به مناطق مورد نظر خود برسند.

بذرپاش تأکید کرد: برداشتن تحریم‌ها که محور سوم در توافق لوزان است نیز جای بحث دارد وقتی ما اقدامات خود را در قبال آژانس انجام دادیم و تأیید شد تنها بخشی از تحریم‌ها تعلیق می‌شود اما اگر بخشی از تعهدات را انجام ندهیم در مقابل کشورهای آژانس مسئول هستیم و آنها می‌توانند علیه ما اقدام مشترک تعریف کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اما اگر آنها مسئولیت خود را در قبال کشورمان انجام ندهند دیگر به ما پاسخگو نیستند. 

ماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر با تأکید بر اینکه حق نداریم امنیت ملی را به مزایده بگذاریم خاطر نشان کرد: در این صورت تاریخ قضاوت بدی در این مورد خواهد کرد، امنیت ملی ما با توجه به شرایط منطقه شک نکنید که هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای ورود به توانمندی‌های نظامی است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: موافق ، توهین ، توافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۴۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
انگار حافظه تاریخی مسئولین و مردم درباره دشمنی آمریکا با ایران حتی در این اواخر ضعیف شده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۴۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
دستت دردنکند بذرباش گل گفتی
آخرین اخبار