ریشه‌یابی یک شایعه در گفت‎وگوی اختصاصی باشگاه خبرنگاران با امیر موسوی

فیس بوک‎های جعلی در پی ایجاد جنگ روانی میان نیروهای مقاومت

تحلیلگر تلویزیون‌های عربی ضمن اعلام ایجاد صفحه جعلی فیس‌بوکی به نام خود، گفت: بدخواهان نظام همواره تلاش دارند شک و تردید را در دل نیروهای مقاومت و طرفداران آنان که همواره در نبرد با تفکیری‌ها هستند ایجاد کنند.

موسوی: تلاش برخی رسانه‌ها برای انتشار مطالب جعلی"امیر موسوی " تحلیلگر تلویزیون‌های عربی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه اخیرا گروهک‌های تکفیری، دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران با نام اینجانب اقدام به ایجاد یک صفحه جعلی در فیسبوک کردند، اظهار داشت: این افراد در این صفحه مطالبی مختلف مربوط به امنیت ملی و سیاست خارجی ایران را مطرح می‎کنند و با این مطالب به دنبال ایجاد یک جنگ روانی و حرکت فتنه انگیز در منطقه  هستند.

وی افزود: در حال حاضر این حرکت‌ها بیشتر در سوریه متمرکز شده و این افراد هر روز تقریبا یک مطلبی درباره آینده وضعیت امنیتی سوریه را از قول بنده در صفحه جعلی فیسبوکی مطرح می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: متاسفانه مطالبی که در این صفحه جعلی مطرح می‌شود از سوی مردم جدی گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه از طریق این مطالب دروغین، خبرسازی‌های مختلفی در رسانه‌ها به راه می‌افتد و برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند این مطالب جعلی را به عنوان خبرهای موثق و تأیید شده جلوه دهند. 

تحلیل‌گر شبکه‌های تلویزیونی عربی خاطر نشان کرد: بدخواهان نظام همواره تلاش دارند شک و تردید را در دل نیروهای مقاومت و طرفداران آنان که همواره در نبرد با تفکیری‌ها هستند در منطقه ایجاد کنند. 

اضافه می‎شود که همزمان با وارد شدن تحولات "سوریه" به مرحله جدید، در 24 ساعت گذشته برخی شایعات در فضای مجازی درباره ورود نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه از قول "امیر موسوی" تحلیلگر تلویزیون‌های عربی مطرح شده که البته او در فیس‌بوک خود این موضوع را تکذیب کرده است.

ماجرای معاهده نظامی ایران و سوریه چه بود؟


**بازخوانی یک دروغ  

در این پیام که تکذیب شد به نقل از "امیر موسوی" نوشته شده بود "رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا دستور تاریخی فرمان اجرایی شدن معاهده دفاعی ایران و سوریه را صادر خواهند کرد."

این موضوع در حالی مطرح می شود که این تحلیلگر تلویزیون‌های عربی در صفحه رسمی خود هیچ مطلبی پیرامون این موضوع منتشر نکرده و پس از انتشار این شایعات، بیان این مطالب را تکذیب کرده است.

البته جمهوری اسلامی ایران کمک‌های مستشاری و حمایت‌های مادی و معنوی و پشتیبانی از محور مقاومت  به کشورهای منطقه را علنا اعلام کرده و از این موضوع هیچ ترسی ندارد.

**منصوری آرانی: جمهوری اسلامی در هیچ کشوری دخالت نمی‌کند

"عباسعلی منصوری آرانی" فرمانده سابق دافوس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ایران همواره به دوست و برادر خود کمک خواهد کرد و هرگز تمایل به دخالت مستقیم در هیچ کشوری ندارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای کمک مستشاری انواع تاکتیک‌ها و روش‌های نبرد را برای مبارزه با تروریسم در اختیار کشورهای منطقه قرار داده است.


**آصفری: جمهوری اسلامی ایران شریک غم مظلومین دنیاست

"محمدحسن آصفری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران شریک غم مظلومین دنیا بوده و آن را از وظایف آرمانی و دینی خود می‌داند.

ضمنا این کمک‌ها برای مبارزه با تروریسم بوده و کمک‌های مستشاری به صورت کاملا آشکار مطرح می‌گردد و نیازی به پنهان کاری نیست.


**سردار کوثری: آزادگان جهان کمک‌های مستشاری ما را دریافت می‌کنند
 
سردار "محمداسماعیل کوثری" رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: آزادگان جهان کمک‌های مستشاری ما را دریافت و توطئه مستکبرین را دریافت می‌کنند.


**آیا جمهوری اسلامی قصد دخالت نظامی در سوریه را دارد؟

تلاش ماشین رسانه‌ای غرب بر  این است که نشان دهد جمهوری اسلامی قصد مداخله نظامی در سوریه را دارد و در صورتی که  عربستان سعودی با بمب‌های چند صد پوندی و جنگنده‌های F15 مردم یمن را آماج حملات قرار می دهد و نه تنها با واکنش مواجه می‌شود بلکه مورد تحسین نیز قرار می‌گیرد، کشورمان هیچ گاه اهل تجاوز نبوده و نیست و قصد دخالت نظامی به هر شکل را در هیچ کشوری ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار