استاندار خراسان رضوی در '' در مشهد گفت: موقعیت و ظرفیتهای اقتصادی خراسان رضوی در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، تاریخی و طبیعی ممتاز است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،علیرضا رشیدیان افزود: به دلیل ظرفیت سودآوری و سرمایه گذاری بالای استان، با توکل بخدا تلاش می‌کنیم بابرسی و رفع موانع و چالش‌ها از این موقعیت‌ها برای جلب و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم و بیکاری بیان کرد: نرخ تورم و بیکاری در استان امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته که نتیجه تلاش و همکاری بخش خصوصی با دولت بوده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: پارسال برای رفع مشکلات زیربنایی استان در حوزه‌های مختلف آب، برق گاز و یارانه‌ها، اقداماتی انجام شده است.

وی ادامه داد: سیاست دولت در دو سال اخیر خدمت و حمایت از بخش خصوصی بوده در عین آنکه بخش خصوصی هم در خدمت توسعه کشور و ارتقا اشتغال باشد.

رشیدیان تصریح کرد: در این راستا طرح های نیمه کاره باید با مشارکت بخش خصوصی به اتمام برسد تا سریعتر به نتیجه برسیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین در حوزه تولید و صادرات پارسال یک میلیارد و 800 میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادر شد که با توجه به ظرفیت موجود استان امسال باید این رقم به 2،5 میلیارد دلار برسد.

رییس انجمن اتاق سرمایه گذاری هم با بیان اینکه بخش دولتی 85درصد و بخش خصوصی 15درصد در سرمایه گذاری کشور نقش دارند افزود: بهترین راهی که کشور را به رشد اقتصادی می‌رساند افزایش سرمایه گذاری در بخش خصوصی است که باعث افزایش اشتغال و کاهش تورم می‌شود.

سلیمی افزود: سرمایه گذاری خارجی جزء لاینفک ترقی و رشد اقتصادی کشورهاست.

مروج الشریعه مشاور استاندار در امور اقتصادی نیز گفت: امروز ایجاد امنیت و آرامش برای توسعه سرمایه گذاری توسط کارآفرینان در استان‌، محور مهم تلاش‌ها و امکانات استاندار و همه مدیران است.

اولین همایش جذب وتوسعه سرمایه گذاری استان خراسان رضوی با هدف جلب اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.