اختصاصی باشگاه خبرنگاران؛
اختصاصی باشگاه خبرنگاران؛
به گزارش خبرنگار فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، کلیه فناوریهای پوشیدنی با سوار بر موج تکنولوژیهای جدید، در مرحله اول انتشار با استقبال مخاطبان مواجه می شوند،اما در دراز مدت این روند روبه کاهش میرود تاجایی که دیگر نام و یاد آن تکنولوژی که شاید روزی در اوج بود در یاد ها نماند.
مصداق بارز این قضیه همین ساعتهای اپل واچ است که شاید در دنیا سروصدای زیادی به پا کرده باشد اما با مرور زمان معایب و مزایای آن بیشتر نمایان شده است.
سوال اینجاست که آیا آینده ای برای گجت ها و فناوری های پوشیدنی می توان متصور بود یا نه؟برای پاسخ به این پرسش به سراغ یکی از کارشناسان حوزه IT رفتیم و با او به بحث و گفتگو در رابطه با این موضوع پرداختیم.
بهنام رئوف کارشناس حوزه IT،در مورد آینده فناوری های پوشیدنی گفت:در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که طی یکی دوسال اخیر سرعت پیشرفت فناوری های قابل حمل آنقدر بالا بوده است که می توان گفت تمام مردم دنیا این فناور ی ها را تجربه نموده اند و در واقع با یک اشباع شدگی در حوزه فناور ی مواجه هستند.
در بخش بعدی باید اشاره کرد که اساسا این فناوری های پوشیدنی آیا برای آینده برنامه خاصی دارند و یا در یک مقطع و بازه زمانی محدود فقط برای جذب مشتری عرضه می شوند و کارایی آنها تنها با هماهنگی سایر محصولات آن برند مشخص هویت می یابد.
به عنوان مثال اپل واچ ها که این روزها در دنیا سروصدای زیادی به پا کرده اند نمونه بارزی از این فناوری های پوشیدنی محسوب می شوند که با وجود گنجاندن امکانات فراوان نمی توان آینده روشنی برای آن متصور بود.
برای اثبات این موضوع باید به دوسال پیش رفت زمانی که گوگل برای اولین بار به سمت فناوری های پوشیدنی خیز برداشت و محصولی با عنوان عینک های هوشمند
" google glass " را عرضه نمود.
بعد هم شرکت "Sony " ساعت هوشمند"Watch " خود را ارائه کرد که قبل از آن قرار بود شرکت اپل این فناوری را تولید کند.
در مرحله بعدی باید بازتاب های این محصول را دردنیای فناوری با گذشت زمان بررسی کرد که آیا از کارایی لازمی برخوردار بوده است یاخیر ؟
طبق آمار ارائه شده به جرات می توان گفت این محصولات پوشیدنی نتوانسته اند آن طور که باید و شاید نظر مخاطبان را به خود جلب کنند،تا جایی که خط تولید "
عینک های هوشمند گوگل" بسته شد .
اما در مورد"apple watch " اوضاع فرق می کند،چراکه معمولا "
watch " با استفاده از نام برند مطرح خود بر یک موج سوار می شوند و فروش قابل توجهی پیدا می کننند.
شاید برای شما سوال باشد که تب تکنولوژی چیست؟
بهنام رئوف در ادامه افزود:در مورد تکنولوژی های جدید معمولا با چند تیپ شخصیت به صورت عمده مواجه هستیم،افرادی که به دنبال خرید محصولات جدید هستند و دوست دارند همیشه جدیدترین ها و برندترین ها را داشته باشند و شرکت های مطرح دنیا هم از همین اصل ساده استفاده می کنند و با تولید گجت ها یپوشیدنی تلاش می کنند جوابگوی این تب افراطی باشند.
نکته ای که مهم است این است که "اپل واچ" اولین شرکتی بود که می خواست ساعت های هوشمند را تولید کند اما جزء آخرین شرکت ها در تولید این ساعت های هوشمند بود.
رئوف تاکید کرد : به عنوان یک کارشناس در حوزه IT تنها آینده روشنی که برای این ساعت های هوشمند و فناوری های پوشیدنی پیش بینی می کنم، برنامه ریزی خاص برای آینده و کارآمدتر کردن این ابزارها است.
انتهای پیام/