رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زنده بودن حرکت فکری امام راحل در گرو پیشبرد این راهی است که رهبر معظم انقلاب آن را به درستی بیان فرمودند.

زنده نگه‎داشتن حرکت فکری امام راحل در گرو بیانات رهبر معظم انقلاب استبه گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی امروز یکشنبه 17 خردادماه با گرامیداشت 15 خرداد و اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 14 خرداد گفت: ایشان به خوبی صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن ساخت و اصول مستحکمی که می‌تواند زنده بودن حرکت امام را تضمین کند به درستی تبیین شد که اصل‌الحصول آن همان اسلام ناب محمدی بود که در مقابل آن اسلام آمریکایی و اسلام متحجرانه قرار دارد.

وی ادامه داد: ما امروز تقابل این دو نوع قرائت از اسلام را به عینه در صحنه اتفاقات منطقه‌ای مشاهده می‌کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی تقابل این دو نوع برداشت اسلامی را در عرصه‌های مختلف داخلی تجربه کردیم، میدان تقابل اسلام لیبرالی و انحرافی با اسلام ضد استکباری و اجتهادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: میدان تقابل اسلام عدالت‌خواه و جهادی با اسلام تسلیم و تروریستی است که اسلام آزادی خواه و مردمی با اسلام خمود و منزوی است که زنده بودن حرکت فکری امام راحل در گرو پیشبرد این راهی است که رهبر معظم انقلاب آن را به درستی بیان فرمودند.

وی با بیان اینکه لازم می‌دانم از نصایح عمیق رهبر معظم انقلاب در ملاقات با نمایندگان مجلس در 6 خردادماه تشکر کنم گفت: تذکرات معظم‌له در تعامل قوا و رعایت اخلاق سازنده در همکاری بخش‌های مختلف و عنایت ایشان به رویکرد مستحکم مجلس در اتخاذ مواضع اصلی جهت احقاق حقوق ملت و توجه به رونق اقتصاد درونی ارزشمند و حکمت‌آمیز است.

لاریجانی اظهار داشت: ما این منظومه گران‌قدر را پایه اقدامات خود قرار می‌دهیم که یکی از آنها استفاده از زمان باقی مانده مجلس در انجام وظایف اصلی و پرهیز از آغشتگی این وظایف به بحث انتخابات است.

لاریجانی ادامه داد: از این جهت از کمیسیون‌های مختلف و نمایندگان می‌خواهم اولا براین اساس به تناسب وظایف کمیسیون‌ها، طرح‌ها و لوایحی که اهمیت بیشتری دارند سریعتر بررسی و به مجلس ارائه کنند تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حال که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ و قانون رفع موانع تولید نیز ابلاغ شده و نحوه اجرای قانون مهم و سیاست‌های مربوطه نظارت و مطابق آیین نامه ظرف شش ماه آینده گزارش نظارتی خود را به مجلس ارائه کند. 

لاریجانی با اشاره به محور بیانات مقام معظم رهبری چه در حرم مرقد مطهر امام و چه در ملاقات با نمایندگان مجلس گفت: محور بیانات  ایشان بر مردمی کردن اقتصاد و زمینه‌سازی برای تشویق کارآفرینی بود، هر یک از کمیسیون‌ها با تعامل با بخش‌های دولتی و غیردولتی تحرک در این زمینه را پیگیری کنند و موتور محرکی برای تحقق این مهم گردند.

وی تأکید کرد: صادرات غیرنفتی یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است که در شرایط فعلی در اوج اهمیت قرار دارد و کمیسیون‌های مختلف با همکاری بخش‌های دولتی و غیردولتی پیگیر تحقق این امر مهم باشند و در رفع موانع تلاش کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم بخش تولید رکود است، تصریح کرد: لازم است کمیسیون صنایع مجلس و کشاورزی با دعوت از مسئولین مختلف به صنعت، کشاورزی و بانک‌ها این امر را در اولویت قرار دهند و مشکلات بخش‌های تولیدی را رفع کنند.

لاریجانی تأکید کرد: با توجه به فصل تنظیم برنامه ششم و تأکیدات رهبر معظم مناسب است که مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های مختلف بررسی محورهای اصلی برنامه ششم را متناسب با شرایط فعلی آغاز و براساس تجربیات گذشته برنامه راهبردی و عملیاتی تنظیم شود و بجای تقنین برنامه‌های مجدد، برنامه‌های اجرایی مهم در توسعه را در هر بخش مشخص و با رعایت سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی زمینه‌های توسعه ملی کشور و توسعه مناطق به نحو متوازن و متناسب را تدارک کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبعا در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سازوکار پیگیری این امور را به نحو هماهنگ تدارک خواهیم کرد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار