یک نماینده مجلس پیشنهاد کرد؛

ایجاد دفتر مجلس شورای اسلامی در مقر "پارلمان اروپا"

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد کرد، مجلس شورای اسلامی به منظور جلوگیری از تزریق اطلاعات غلط به اروپایی‌ها در مقر پارلمان اروپا یک دفتر دایر کند.

ایجاد دفتر مجلس شورای اسلامی در مقر پارلمان اروپا"عباسعلی منصوری‌آرانی" در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به ضرورت تقویت روابط مجلس شورای اسلامی با پارلمان اروپا اشاره کرد و گفت: تنها چاره این کار ایجاد یک دفتر در مقر پارلمان اروپا است.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود مجلس شورای اسلامی طرحی را عملیاتی کند تا بر اساس آن دفتر قوه مقننه در مقر پارلمان اروپا ایجاد شود تا به صورت مداوم با نمایندگان پارلمان اروپا ارتباط دوطرفه وجود داشته باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس تصریح کرد: تاکنون با نمایندگان پارلمان‌های انگلیس، اسپانیا، پرتغال، اکوادور و... دیدار داشتم و آنچه کسب کردم این که متأسفانه اطلاعات آن‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران کم است.

وی افزود: وقتی به برخی نمایندگان پارلمان‌های اروپایی می‌گفتم 65 درصد دانشجویان دانشگاه‌های ایران را زنان تشکیل می‌دهند باور نمی‌کردند و می‌گفتند ما فکر می‌کردیم صرفاً 5 درصد زنان ایرانی در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند!

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: حتی برخی از نمایندگان این پارلمان‌ها می‌گفتند ما فکر می‌کردیم زنان در ایران حق حضور در اجتماع را ندارند!

وی ادامه داد: متأسفانه اطلاعات درستی از جمهوری اسلامی ایران در اختیار کشورهای اروپایی وجود ندارد و متأسفانه این موضوع به ضرر کشور ما تمام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مادامی که اطلاعات اروپایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران کافی نباشد، منافقین و ضدانقلاب ورود کرده و اطلاعات غلط به آن‌ها خواهند داد.

وی بیانیه اخیر پارلمان اروپا در مورد روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را ناشی از نبود اطلاعات دقیق دانست و گفت: متأسفانه منافقین، دشمنان و در مجموع ضدانقلاب در این رابطه فعال هستند.

منصوری‌آرانی در پایان تأکید کرد: با تأسیس دفتر مجلس شورای اسلامی در مقر پارلمان اروپا می‌توانیم اطلاعات صحیحی در اختیار آن‌ها قرار دهیم و مانع از تزریق اطلاعات غلط و ضد ایرانی شویم.

پارلمان اروپا

پارلمان اروپا، به همراه شورای وزيران قوانين جاری بر اتحاديه اروپا را تصويب می‌کند، اين پارلمان، مجلس نمايندگان تمام شهروندان کشورهای عضو اتحاديه اروپا است. 

اتباع هر کشور عضو اتحاديه اروپا می‌توانند نمايندگان خود را برای پارلمان اروپا در رأی گير‌های همگانی انتخاب کنند. 

تعداد نمايندگان هر کشور عضو در پارلمان اروپا، به نسـبت جمعيت آن کشور تعيين می‌شود. به عبارت ديگر؛ تعداد نمايندگان کشورهای پرجمعيت از کشورهای کم جمعيت بيشتر است.

نمايندگان پارلمان هر بار برای يک دوره پنج سـاله انتخاب می‌شوند.

تعداد کل نمايندگان پارلمان اروپا 754 نفر بوده و هر کشور عضو حداقل دارای 6 نماينده است. 

آلمان 99 نماينده دارد که بيشترين تعداد نمايندگان يک کشور به شمار می‌رود.

جلسات پارلمان در دو محل برگذار می‌شود بروکسـل در بلژيک و استراسبورگ در فرانسـه.

اجلاسهای عمومی ماهی يک بار در استراسبورگ و جلسات فوق‌العاده در بروکسل برگزار می‌شود.

رییس پارلمان اروپا «مارتين شولتز»(Martin Schulz) آلمانی است.

سفر مارتین شولتز به ایران

پیشتر عباسعلی منصوری‌آرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از سفر رئیس پارلمان اروپا به تهران خبر داد و گفت: این سفر در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: رئیس پارلمان اروپا به دعوت علی لاریجانی به تهران سفر خواهد کرد.

این در حالی است هیئت پارلمانی هشت نفره اروپا به ریاست رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا از صبح امروز شنبه 16 خرداد وارد تهران شده‌اند.

هیئت مذکور تاکنون با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کرده و با کاظم جلالی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پارلمان اروپا نیز دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار