ولایتی در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق:

ایران در برابر فعالیت گروه‌های تروریستی در مرزهای کشور منفعل عمل نمی‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه داعش عنصری تهدیدکننده برای تمامی نقاط جهان است، گفت: ایران در برابر فعالیت گروه‌های تروریستی در مرزهای کشور منفعل عمل نمی‌کند.

داعش عنصری تهدیدکننده برای تمامی نقاط جهان/ ایران در برابر فعالیت گروه‌های تروریستی در مرزهای کشور منفعل عمل نمی‌کند

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اکبر ولایتی در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق یان کوبیش که عصر امروز(شنبه) 16 اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار داشت: داعش عنصری است که تمامی نقاط جهان را تهدید می‌‌کند، تهدید داعش محدود به خاورمیانه نیست.

وی در ادامه افزود: ما از حمایت‌کنندگان داعش و اقداماتی که انجام می‌دهند تا حدود زیادی اطلاع داریم.

ولایتی بیان کرد: فعالیت کشورهایی که این گروه‌های تروریستی و گروه‌های مشابه را از لحاظ سلاح و تجهیزات و مهمات پشتیبانی می‌کنند غیرقابل باور است، زیرا موجب کشتار تعداد زیادی از مردم بیگناه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما بارها اعلام کردیم ایران به سوریه و عراق کمک خواهد کرد، گفت: اگر کمک‌های جمهوری اسلامی ایران نبود، وضعیت منطقه به گونه‌ای دیگر ترسیم می‌شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: برخی کشورهای غربی با حمایت از برخی کشورهای آسیایی نسبت به تجهیز گروه‌های تروریستی و اعزام آنها به سوریه، عراق و لبنان در جهت کشتار مردم ، از بین بردن زیرساخت‌ها و همچنین اجرای نقشه‌های تفرقه افکنانه اقدام می‌کنند.

ولایتی با بیان اینکه این گروه‌ها خطراتی برای گروه‌های بوجود آورنده‌شان دارند، تاکید کرد: ما به کمک‌های خودمان به کشورهای منطقه ادامه می‌دهیم و امنیت کشورهای منطقه را امنیت خودمان می‌دانیم.

وی گفت: زمانی که گروه‌های تروریستی در مرزهای کشورمان فعالیت داشته باشند، جمهوری اسلامی ایران حتما منفعل عمل نخواهد کرد و به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

در جریان این نشست یانکوبیش نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق اظهار داشت: داعش خطر جدی است و نقش ایران در مبارزه با تروریسم قابل توجه است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه وضعیت در کشورهای سوریه و عراق بسیار پیچیده است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع کمک ایران برای شکست تروریسم در منطقه و ایجاد ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی این دو کشور بسیار موثر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار