احتمال رونمایی از نسل جدید بمب افکن های آمریکا در ماه اوت

پس از هزینه های سرسام آور پروژه های قبلی آمریکا در ساخت بمب افکن، اکنون پنتاگون به دنبال آن است در آینده ای نزدیک از نسل جدید این دسته از جنگ افزارهای خود به عنوان یکی از سه ضلع "سه گانۀ کشتار جمعی" رونمایی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در ادامه تلاش های ایالات متحده برای تحقق بخشیدن به رویای دستیابی به جنگنده های ارزان تر، نیروی هوایی این کشور به دنبال آن است در آینده ای نزدیک ساخت نسل جدیدی از بمب افکن های دوربرد خود را آغاز کند. 

زمانی که پنتاگون برای اولین بار طرح بمب افکن رادارگریز بی-2 از شرکت "نورتروپ گرومن" را ارائه کرد، هزینه ای حدود 441 میلیون دلار برای ساخت هر فروند برآورد شده بود. در نهایت، شش سال بعد وقتی این رقم به سقف هزینۀ سرسام آور 2.2 میلیارد دلار رسید، معلوم نشد که آن پیش بینی سخاوتمندانه بر اثر کارشکنی بوده یا فقدان دوراندیشی متخصصان. البته باید هزینه 135 هزار دلاری هر ساعت پرواز با این غول 160 تنی را نیز از این اعداد و ارقام خیره کننده تفکیک کرد.

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد ضمن اعلام نهایی عقد قرارداد با شرکت های تسلیحاتی بوئینگ، لاکهید مارتین و نورتروپ گرومن در ماه اوت سال جاری (مرداد)، از اشتباهات گذشته درس عبرت گرفته و در ارزیابی هزینه های ساخت جنگ افزار جدید خود موفق تر عمل کند. باید دید آیا این بار نیز همه چیز به سرنوشت پروژه جنگنده های بی-2 و اف-35 ختم می شود یا آمریکا عاقبت به آرزوی خود خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار