نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود 55 درصد موارد پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن مربوط به ناحیه پا و زانو بوده و 45 درصد موارد این عارضه‌ها مربوط به ناحیه دست و آرنج است.

هادی عبادی جراح و متخصص  ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اگرچه راهکارهای خوبی برای پیشگیری از پیچ خوردگی و رگ و به رگ شدن عضلات وجود دارد، اما این نوع عارضه‌ها به ویژه در افراد ورزشکار شیوع بسیار بالایی دادند. 

وی با اشاره به اینکه پیچ‌خوردگی و یا رگ به رگ شدن در اغلب موارد در اثر زمین خوردن یا پیچ خوردن بدن به وجود می‌آید، اظهار داشت: بنا به نوع ورزشی که یک فرد انجام می‌دهد، برخی از قسمت‌های بدن بیشتر از نقاط دیگر در معرض ابتلا به این نوع آسیب ها قرار دارند. 

عبادی تاکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود 55 درصد پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن مربوط به ناحیه پا و زانو بوده و 35 درصد موارد این عارضه‌ها به ناحیه دست و آرنج است. 

وی یادآور شد: آسیب های زانو در بین ورزشکار بسیار شایع است و در اغلب موارد این نوع آسیب‌ها در اثر دویدن بر روی سطوح بر روی سطوح ناهموار، زمین خوردن و پرسش های غیر اصولی بروز می‌کند. 



انتهای پیام/

برچسب ها: زانو ، پیچ خوردگی ، ورزش ، آرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار