عضو کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر گفت: کاهش نزولات آسمانی، از بین بردن قنات‌ها و خاکبرداری عمیق موجبات نشست 60 سانتی متری آب زیرزمینی را به طور سالم رقم زده است.

محمد حقانی، عضو کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر در گفت‌وگو با  خبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشکلات متعدد تهران در زمینه آب مورد نیاز شهروندان اظهار کرد: تهران به شدت دچار کم ابی است و وزارت نیرو ، مسولان آب منطقه ای و آب و فاضلاب تهران متعدد این مسئله را اعلام کرده‌اند و کارت زرد به تهران و چند کلانشهر کشور داده‌اند.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی افزود: تهران در منطقه‌ای خشک قرار گرفته که متوسط بارندگی 189 میلی متر است که این مقدار از متوسط 22 میلی متری نیز کمتر است و باید صرفه‌جویی کرد چرا که آب قابل تولید نیست.

عضو کمیسیون سلامت و محیط‌زیست ادامه داد: آب مورد نیاز شهروندان از 2 منبع سطحی زیرزمینی تامین می‌شود که حدود 50 درصد از آن از آب های سطحی (سدها) استفاده می‌شود و مابقی از چاه های زیرزمینی استفاده می‌شود.

عضو شورای شهر گفت: کاهش بارندگی ، از بین بردن قنات‌ها و خاکبرداری‌های عمیق باعث از بین رفتن شریان ها و رگ‌های آبی شده که صدمه بزرگی به سفره‌های زیرزمینی وارد کرده است و متاسفانه اب‌های زیرزمینی 60 سانتی‌متر در سال نشست می‌کنند.

حقانی تاکید کرد: سهم 50 درصدی از آب های سطحی و آب‌زیرزمینی در روزهای گرم سال اجرایی نمی‌شود و بیشترین سهم به آب‌های زیرزمینی اختصاص پیدا می‌کند که با نشست سالانه آب های زیرزمینی و عدم بارندگی با مشکلات متعددی مواجه می شویم.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.