امیرحسین حریری رئیس تالار «مولوی» در واکنش به اعتراض هنرمندان، در خصوص تعطیلی این تالار پاسخ داد.

امیرحسین حریری ریاست تالار «مولوی» در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص اظهار نظرها و نگرانی‌های هنرمندان و دانشجویان مبنی بر وضعیت فعلی تالار مولوی، گفت: نگرانی تمام دوستان هنرمند و دانشجویان را در رابطه با اوضاع تالار مولوی، و اشتیاقشان برای احیای مجدد این تالار درک می‌کنم و منکر حضور جریان ساز آن نیستم. همواره من و تمام مسئولین مربوط خود را از آنان جدا ندیده و تمام تلاش خود را در جهت بازسازی و تسریع این امر به کار گفته‌ایم.

وی ادامه داد: کیفیت بازسازی برای ما در اولویت قرار دارد و آن را فدای سرعت نخواهیم کرد تا در آینده دیگر شاهد مشکلات فنی و تعطیلی تالار «مولوی» نباشیم به خوبی واقف به مشکلاتی که برای هنرمندان و جوانان با تعطیلی این تالار پیش آمده، هستم و از تمام اهالی تئاتر ایران درخواست صبوری دارم.

حریری در خصوص وضعیت فعلی تالار «مولوی» اظهار داشت: نزدیک به 10 ماه بازسازی این تالار به صورت عملیاتی آغاز شده است و افزایش ضریب ایمنی و ارتفاع سالن‌ها تا 90 سانتی متر و تجهیز کردن سالن‌های تالار «مولوی» از جمله اقدامات مهم ویژه بازسازی این مکان است البته تلاش براین است با مساعدت سازمان سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران و مدیر کل امور ساختمان‌های دانشگاه تهران با تعبیه‌ی درب دیگری امکان دسترسی به تالار «مولوی» از پشت سینما بهمن فراهم شود و همین‌طور 2 واحد از 8 واحد ساختمان مربوط به دانشگاه تهران به این پروژه تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: با توجه به حجم عظیم پروژه زمان غیر منطقی صرف بازسازی تالار «مولوی» نشده که دارای هویت ملی است و این در حالی است که نزدیک به 5 سال پیش از این اتفاق «مولوی» به خاطر چالش‌های مدیریتی و مشکلات فنی فعالیت مداوم و چشم‌گیری نداشت با این همه ما در صددیم با بازسازی و نگاه ویژه به سیاست‌های مدیریتی و صبوری اهالی تئاتر بار دیگر تالار مولوی را به اوج شکوه برسانیم.

حریری در مورد زمان بهره برداری و مشکلات موجود در این مسیر بیان کرد: با تلاش‌های من و مسئولین مربوط و حضور جدی هیئت رئیسه دانشگاه تهران پیش‌بینی می‌شود بهره‌برداری از تالار «مولوی» تابستان امسال محقق شود و با شروع سال تحصیلی فعالیت‌های هنرمندان و اجرای نمایش ‌ها آغاز می‌شود. البته وقوع برخی اتفاقات در این روند غیر قابل پیش‌بینی است همانگونه که در این 10 ماه با وجود تمام تلاش‌ها بروز برخی مشکلات فنی باعث کاهش سرعت شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به زمانی که صرف فعالیت‌های مطالعاتی و عملیاتی در جهت ارتقا کیفیت بازسازی شده امام مسئله مهم موانع اداری و نبود بودجه کافی است به هر حال مبلغ مورد نیاز برای بازسازی تالار «مولوی» کم نبوده و حمایت‌ها بسیار کم است.

حریری اظهار داشت: تالار «مولوی» علاوه بر خدماتی که به دانشگاهیان ارائه می‌دهد در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه نیز قصد دارد قدیم‌هایی را بردارد و با اشراف کامل به مشکلات سازمان‌ها و نهادها اما انتظار حمایت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز هنرهای نمایشی می‌رود که ما در این مار یاری کنند البته کمک‌هایی از سوی سازمان زیبا‌سازی در این جهت به ما شده است.

رئیس تالار مولوی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های مدیریتی برای مولوی در نظر گرفته‌اند بیان کرد: شورای سیاستگذاری متشکل از افراد حقیقی و حقوقی چون مجید سرسنگی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران حسین‌میرزایی مدیر کل فرهنگی وزارت علوم علی یاری مدیر کل امور مالی دانشگاه تهران محمد باقری قهرمانی معاونت امور بین‌المللی دانشگاه تهران رحمت‌امینی مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری و سعید اسدی تمام تلاش خود را برای تصمیم‌گیری‌های مناسب در جهت اعتلای تالار مولوی می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: به جهت ساماندهی وضعیت وجود حسین میرزایی مدیر کل فرهنگی وزارت علوم مسئولیت تنظیم و تدوین سند توسعه تئاتر ایران را به من واگذار کرده است و با تحقق این مهم و تعامل با گروه‌های آموزشی و فعالان عرصه تئاتر دانشگاهی و آسیب‌شناسی وقایع سال‌های اخیر در چشم انداز 7 ساله‌ای تالار مولوی را که پیشانی تئاتر دانشگاهی است به عنوان مرکز آموزشی پژوهشی در صدر قرار دهیم تا پایگاهی بری خلق آثار دانشگاهی که گاهی چندین قدم از تئاتر حرفه‌آی جلوتر است وهمین‌طور ظهور جریان‌ها باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.