مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه طی سالهای 85 تا 93 روند طلاق در کشور افزایش و ازدواج کاهش داشته است در این میان، نقش خانواده‌ها را بسیار موثر دانست.

محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند رو به رشد طلاق در کشور اظهار داشت:طی سالهای 85 تا 93 شتاب طلاق افزایش و در مقابل تمایل به ازدواج کاهش یافته است، در این میان نقش خانواده ها بسیار موثر است. 

وی افزود: نقش خیرین و روحانیون هم بسیار تاثیر گذار است، ضمن اینکه رسیدگی به بحث اشتغال و مسکن زوجین جوان بسیار در کاهش طلاق موثر است. 

مطلق ادامه داد: وزارت علوم می‌تواند در ایجاد و آموزش قوانین آموزشی ازدواج موثر باشد. 

وی مهمترین دغدغه جوانان را مسئله اشتغال و مسکن دانست و گفت: از آنجایی که زوجین تمایل زیادی برای ادامه زندگی مشترک و فرزندآوری دارند، کمک تمامی بخش های دولتی و غیر دولتی مرتبط با معاش، اشتغال و رفاه لازم است، تا بتوانیم روند رو به رشد طلاق را کاهش دهیم و از سوی دیگر جوانان را به ازدواج تشویق کنیم تا در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری طی سالهای پیش رو شاهد رشد بالنده جمعیت در کشور باشیم. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار