معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه حدود 30 درصد از جمعیت این استان در گروه سنی 19 تا 30 سال یعنی بخش جوان قرار دارند افزود: این جمعیت نیازهای جدی دارند و لازم است که در زمینه های مختلف برای آنها برنامه ریزی شود.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر بابک عشرتی اظهار داشت: همواره توجه به سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی جوانان یکی از دغدغه های مهم مسوولان و افراد در نظام سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه موفقیت در حوزه سلامت منوط به همکاری با دستگاه های مرتبط با این حوزه است اضافه کرد: از 30 اردیبهشت تا 9 خرداد ماه سال جاری نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت را با کمک اداره ارشاد در مجتمع ستارگان اراک راه اندازی کرده ایم.

دکتر عشرتی تشریح کرد: در این نمایشگاه در قالب عکس، پوستر بروشور و همچنین سخنرانی به مخاطبان خود که جوانان هستند آموزش هایی را ارائه می دهیم.

وی مهم ترین محورهای برگزاری نمایشگاه را آموزش در زمینه های ازدواج و آمادگی برای ازدواج، سلامت خانواده، فرزندآوری و بارداری سالم، فرزندپروری، مدیریت منابع خانواده، مدیریت استرس و آشنایی با بحث های ناسازگاری و نیز اختلالات ناباروری دانست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه این نمایشگاه در حال حاضر تنها در مرکز استان برگزار می شود و اگر ارزیابی خوبی داشته باشیم در سایر شهرستان های استان نیز اجرا می شود ضمن این که ما نیز خود را به برگزاری این نمایشگاه در مرکز استان محدود نمی کنیم.

دکتر عشرتی در پایان یادآور شد:  از جوانان درخواست می کنم از این نمایشگاه استقبال کنند تا باعث ایجاد انگیزه برای ما و اجرای آن در دیگر شهرستان های استان شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، دانشجویان ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار