کارشناسان سایت معتبر "گل" اسامی تیم منتخب فصل 15-2014 اروپا را اعلام کردند.

بهترین تیم فصل 15-2014 اروپا
به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان سایت گل اسامی بهترین تیم فصل 15-2014 اروپا را اعلام کردند که در بین آنها نام بازیکنانی از دنیپرو و ولفسبورگ هم به چشم میخورد. 
  
اسامی 11 بزیکن منتخب گل به شرح زیر است:

1-داوید دخیا
دروازه‌بان منچستر یونایتد موفق شد، کسانی مانند بوفون، براوو و نویر را کنار بزند، اگر دخیا نبود منچستر یونایتد نمی‌توانست به لیگ قهرمانان اروپا راه یابد. او در لیگ برتر  10 کلین شیت داشت و در 37 بازی 93 سیو داشت، جای تعجب ندارد که رئال مادرید به دنبال او باشد.

2-جرارد پیکه
مدافع بارسلونا پس از چند فصل نا امید کننده به حاشیه رفته بود، اما در فصل 15-2014 به دوران اوج بازگشت. او در دفاعی بازی کرد که در لالیگا فقط 21 گل دریافت کرد علاوه بر این پیکه در خط حمله نیز تهدیدی برای رقبا محسوب میشود، او در لیگ 5 گل به ثمر رساند. 
  
3- لئوناردو بونوچی
بازیکن تیم ملی ایتالیا در گذشته در دفاع خطی 4 نفره داشت و وقتی آلگری سیستم  2-1-3-4  را برای تیمش انتخاب کرد مورد انتقاد قرار گرفت، اما بونوچی عملکرد درخشانی در خط دفاعی داشت  و حتی در برخی گل‌های حساس نقش داشت. 
  
4- داگلاس
مدافع برزیلی تیم دینپرو اوکراین، دینپرو با حضور در فینال لیگ اروپا شگفتی ساز شد که بیشتر این موفقیت را مدیون خط دفاعی مستحکم خود به رهبری داگلاس است. این مدافع برزیلی، بازیکن برگزیده بسیاری از کارشناسان بود او به تیمش کمک کرد 7 کلین شیت داشته باشد. 
  
5-کوین دی بروین
مدافع و لفسبورگ، خوزه مورینیو باید از فروش این بازیکن پشیمان باشد او رکورد پاس گل بوندس لیگا را شکست و 10گل نیز به ثمر رساند تا ولفسبورگ به رده دوم جدول برسد. در لیگ اروپا او 5 گل دیگر به ثمر رساند و با وجود حذف در مرحله یک چهارم نهایی 17 فرصت گل زنی بیش از بازیکنان دیگر خلق کرد.
  
6-مارکو وارتی
از  پاری س ژرمن، آمار پاس این بازیکن این فصل چشمگیر بود و پساز تیاگوموتا هم تیمی خود، در جای دوم قرار گرفت، دقت پاس وراتی در لیگ قهرمانان اروپا 91.7 درصد بود که رقم چشمگیری است. وراتی به عنوان بهترین هافبک میانی در لیگ فرانسه در لیگ قهرمانان اروپا و در برابر چلسی بزرگانی مانند فابرگاس و ماتیچ را ناکام گذاشت و ترزش‌های خود را نشان داد.
  
7-دیوید آلابا
مدافع اتریش تیم بایرن مونیخ او در این فصل از یکی از بهترین مدافعات چپ به یکی از بهترین هافبک‌ها تغییر وضعیت داد او تحت نظر گواردیولا در سیستم‌های تاکتیکی متفاوت درخشید و چه در دفاع و چه حمله عملکرد بی نقصی داشت. آلابا همچنین یکی از بهترین کاشته زنان اروپا است و از توپ‌ها مرد، چندین گل زیبا به ثمر رسانده است غیبت او به دلیل مصدومیت در روزهای پایان فصل کاملا احساس شد وقتی که بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در برابر بارسلونا شکست خورد. 
  
8-ادن آزارد
بازیکن بلژیکی چلسی بدون شکست بهترین بازیکن لیگ برتر  در فصل 15-2014 بود سزاوارنه به عنوان بهترین بازیکن لیگ جایزه  نویسندگان ورزشی و انجمن بازیکنان حرفه‌ای را تصاحب کرد او نیروی محرکه چلسی در قهرمانی این تیم بود و در تمام بازی‌های چلسی 19 گل به ثمر رساند و 8 پاس گل داد، مورینیو معتقد است او توانایی تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان را دارد.
  
9-کریستیانو رونالدو
این بازیکن 30 ساله در ماه ژانویه سومین توپ طلای خود را به دست آورد شرایط او در نیم فصل دوم افت کرد زیرا رئال مادرید قهرمانی لالیگا را به بارسلونا واگذار کرد و در نیمه نهایی لیگ قهرمان به یوونتوس باخت، اما او فصل را با 63 گل به پایان رساند و به این ترتیب برترین گلزن اروپا شد. 
  
10-لیونل مسی
مسی در این فصل به دوران درخشش خود بازگشت و بارسلونا را در آستانه خلق  یک سه گانه قرار داد او لالیگا 43 گل به ثمر رساند و 18پاس گل داد، ضمن آن که با 10 گل زده در لیگ قهرمانان اروپا قبل از دیدار فینال یکی از برترین گلزنان این رقابت‌ها است در نیمه نهایی در برابر بایرن مونیخ او یکی از بهترین گل‌های فصل را به ثمر رساند، به زیبایی بوآتنگ را جا گذاشت و با  ضربه‌ای چیپ دروازه نویر را باز کرد.
  
11-کارلوس توز
مهاجم آرژانتینی یوونتوس، او بهترین فصل دوران بازی خود را پشت سر گذاشت و ستاره یوونتوس بود او در سری A 19 گل به ثمر رساند در رقابت‌های اروپایی هم عالی بود و 7گل به ثمر رساند و در راهیابی یوده به فینال لیگ قهرمانان نقش  داشت او. در نیمه نهایی در برابر رئال مادرید گلزنی کرد. 
  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار