رئیس کمیته برگزاری جام جهانی 1998 فرانسه در واکنش به اتهامات وارد شده توسط عضو آمریکایی فیفا، اعلام کرد فرانسه هیچ خلافی برای کسب میزبانی این رقابتها مرتکب نشده بود.

فرانسه هیچ خلافی برای گرفتن میزبانی جام جهانی 98 مرتکب نشده استبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، ژاک لمبرت رئیس کمیته برگزاری جام جهانی 1998 فرانسه که ریاست کمیته برگزاری جام ملتهای اروپا در سال 2016 فرانسه را نیز برعهده دارد گفت :« اطمینان دارم که هیچ اقدام غیرقانونی از طرف تیم نامزدی فرانسه صورت نگرفته است.»

لمبرت در تیم نامزدی جام جهانی 1998 حضور نداشت اما پس از کسب میزبانی این رقابتها در ژوئیه 1992 به عنوان مدیر کمیته برگزاری این رقابتها انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، چاک بلیزر عضو آمریکایی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و عضو سابق کمیته اجرایی فیفا بر اساس ضبط صوتی که چهارشنبه منتشر شد اعتراف کرده بود به همراه دیگر اعضای این کمیته برای اعطای میزبانی جامهای جهانی 1998 و 2010 رشوه دریافت کرده بودند.

بلیزر فرد شماره دو اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی ، آمریکای مرکزی و حوزه دریای کارائیب (کونکاکاف) از 1990 تا 2011 بود.

او همچنین بین سالهای 1997 تا 2013 عضو کمیته اجرایی فیفا بود.

بر اساس این نوار صوتی ، بلیزر در دادگاه فدرال منطقه نیویورک در تاریخ 25 نوامبر 2013 گفت :« در دوره فعالیتم در فیفا و کونکاکاف با چند نفر دیگر رشوه و باج دریافت کردیم.»

وی افزود :« با چند نفر دیگر در سال 1992 یا در حدود این تاریخ قبول کردیم که رشوه دریافت کنیم تا روند انتخاب کشور میزبان جام جهانی 1998 را تسهیل کنیم.»

وی که سمت دبیرکلی کونکاکاف را نیز برعهده داشت همچنین اعتراف کرد در حاشیه برگزاری جام جهانی 1998 در فرانسه نیز رشوه دریافت کرده است.

فرانسه در سال 1992 افتخار میزبانی جام جهانی 1998 را با دریافت 12 رای اعضای کمیته اجرایی فیفا مقابل 7 رای برای تنها رقیب خود مغرب به دست آورد.

در یک سند دیگر مربوط به دستگاه قضایی آمریکا بلیزر می گوید از طرف کمیته برگزاری مغرب با شخصی که دستگاه قضائی آمریکا او را «خیانتکار شماره یک» معرفی می کند برای سفر به مغرب دعوت شده بود.

این سند می افزاید :« بلیزر زمانی که نماینده کمیته برگزاری مغربی به خیانتکار شماره یک رشوه پرداخت می کند تا به نفع مغرب رای دهد حضور داشته است و فرد شمار یک نیز این رشوه را پذیرفت.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار