مدیر عامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه اکثر واحدهای پتروشیمی از کمبود اتان رنج می‌برند گفت: پتروشیمی کاویان از سال 91 منتظر دریافت اتان است.

عبد الحسین بیات مدیر عامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص کمبود خوراک واحدهای پتروشیمی گفت:: این واحد ها در چند بخش  با کمبود جدی خوراک مواجه هستند . 

واحد های پتروشیمی که خوراک آنها گاز طبیعی است بیشتر به شرایط زمستان برمی‌گردد اگر ترازمصرف در پیک سال نسبت به تولید بالانس نباشد مسئولان مربوطه گاز خانگی را قطع نمی‌کنند بلکه گاز صنایع متوقف می‌شود. 

وی تصریح کرد: این کمبود گاز طبیعی با تولید گاز در فاز 12 پارس جنوبی برطرف می‌شود که به نظر می‌رسد که کمبود خوراک در این واحد برطرف شود. 

بیات تاکید کرد: واحدهایی که خوراک گازی آنها به اتان وابسته است در حال حاضر به شدت با کمبود مواجه هستند بنابراین در  صورتی که فازهای 15،16،17،18 به بهره برداری برسد مشکل آنها رفع خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی کاویان از سال 91 منتظر دریافت اتان است گفت: هنوز این واحد در صف انتظار دریافت خوراک می باشد همچنین پتروشیمی مروارید، آریا ساسول و پتروشیمی امیر کبیر با کمبود اتان رو به رو هستند. 

این کارشناس اضافه کرد: بخش دیگری از واحدها ممکن است که گازهای همراه نفت با NGLتامین شود که البته میزان برداشت نفت خام از میادین چاه های نفتی به مسائل تحریم بستگی دارد. 

وی خاطر نشان کرد: جبران خوراک واحد های پتروشیمی به عزم ملی وزارت نفت به مسئولان دارد که فرآیند دستیابی به خوراک را تامین کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، صنایع ، پتروشیمی ، بالانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار