پليس آفريقای جنوبی اعلام کرد به درخواست يکی از احزاب مخالف دولت، در مورد ادعاهای مربوط به فساد در ماجرالی دريافت ميزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2010 تحقيق خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در پی متهم شدن مقامات فيفا به فساد، دولت آفريقای جنوبی و فدراسيون فوتبال اين کشور ادعای پرداخت رشوه برای دريافت ميزبانی جام جهانی را قاطعانه تکذيب کرده اند. 

اداره مبارزه با جرايم خاص پليس آفريقای جنوبی در بيانيه ای اعلام کرد: «حزب جبهه آزادی اسنادی در مورد مسائل مرتبط با فيفا به پليس داده است و در همين خصوص تحقيقاتی آغاز شده است».  

هانگوانی مولادزي (Hangwani Mulaudzi) سخنگوی اين اداره گفت: «ما تحقيقات اوليه را آغاز کرده و سرگرم بررسی مدارک دريافت شده هستيم». 

حزب جبهه آزادی ابراز اميدواری کرده است پليس با محققان آمريکايي که مدعی پرداخت رشوه 10 ميليون دلاری برای دادن ميزبانی به آفريقای جنوبی شده اند تماس گرفته و جزئيات مربوط به آن را دريافت کند.  

پيتر مولدر (Peter Mulder) رهبر اين حزب گفت: «پليس بايد تحقيقات خود را آغاز کند زيرا از نظر ما مدارک کافی در اين پرونده وجود دارد. پليس بايد در اين مورد با اف بي آی تماس بگيرد». 

ادعای پرداخت رشوه برای اعطای ميزبانی به آفريقای جنوبی مقامات اين کشور را خشمگين کرده است زيرا ميزبانی جام جهاني فوتبال به عنوان يکی از موفقيت های ملي آفريقای جنوبی شناخته می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار