بالاترین تعداد اعضای فراهم آوری شده از اهدا کنندگان مرگ مغزی برای پیوند به بیماران، در اردیبهشت امسال در اصفهان رقم خورد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران اصفهان، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان 
اصفهانی ها رکوردار اهدای عضو در اردیبهشت ماه
گفت: تعداد اعضای فراهم آوری شده از اهدا کنندگان مرگ مغزی برای پیوند به بیماران در اردیبهشت امسال به 20 عضو رسید که این رقم بالاترین آمار اهدا و انتقال عضو در چند سال گذشته بوده است. 
 
مریم خلیفه سلطانی افزود: اردیبهشت امسال 15 عضو از شش بیمار مرگ مغزی در این مرکز فراهم آوری و به بیماران نیازمند پیوند شد. 
 
خلیفه سلطانی تاکید کرد: بیمارستان الزهرا(س) در استان اصفهان و مرکز کشور تنها ارگان مجوز دار از سوی وزارت بهداشت برای تایید مرگ مغزی و برداشت اعضاست. 
  
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان تعداد موارد مرگ مغزی که منجر به اهدای عضو در فروردین امسال شد را فقط یک مورد و دلیل آن را تعطیلات نوروزی اعلام کرد. 
 
وی تعداد موارد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در سال گذشته در اصفهان را 36 مورد عنوان کرد. 
  
خلیفه سلطانی با بیان اینکه درصد رضایت خانواده های افراد مرگ مغزی برای اهدای نسج و بافت پایین است وعده داد که در آینده نزدیک این کار در اصفهان انجام شود. 
 
به گفته پزشکان، اعضا قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد ، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست. علاوه بر این اعضا، برخی از بافتهای بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است. 
 
بهترین آمار اهدای عضو در دنیا مربوط به کشور اسپانیا با 35 در میلیون نفر است. 
 
این آمار در ایران 8.7 در میلیون نفر است. 
انتهای پیام/
برچسب ها: عضو ، اهدا ، بیمارستان ، اعضا ، مرگ ، مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
رکورد ار اهای عضو یا رکورد ار تصادف و کما