روز گذشته آتش سوزی که در 10 هکتار از نخلستانهای روستای بهرام آباد ریگان آغاز شد و تا نیمی از شب ادامه داشت بیش از 550اصله درخت خرما از نوع درخت منحصر به فرد ربی کاملا در آتش سوخت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران کرمان ، شهرستان ریگان به دلیل دمای بالای هوا ونبود رطوبت در اغلب فصول خشک سال به راحتی دچار حریق در نخلستانها شده وخسارت می بیند.

روز گذشته نیز در اثر آتش سوزی در نخلستان 10هزار هکتاری که تا نیمه های شب ادامه داشت خسارتی بیش از 500میلیون تومان به این نخلستان وارد کرد.

این در حالی است که هفته گذشته نیز در حادثه آتش سوزی در ریگان بیش از 750اصله نخل خرما در منطقه ابگرم گریچ ریگان کاملادر اتش سوخت وکشاورزان این منطقه را متضرر نمود.

اما تنها ماشین آتش نشانی ریگان که برای مهار این آتش به روستای بهرام اباداعزام شده بود به دلیل کارکرد زیاد در مسیر دچار نقص فنی شد، با تلاش ماموران آتش نشانی ورفع نقص آن ، زمانی به محل آتش سوزی رسیدکه نخلستان 10هکتاری کاملا در اتش سوخت.

متاسفانه این شهرستان شرقی استان قبل از این نیز دچار حوادث آتش سوزی بزرگ شده بود اما هنوز با یک دستگاه خودرو فرسوده آتش نشانی به کار خود ادامه می دهد.

چندی پیش نیز دانشگاه پیام نور ریگان به دلیل نبود ماشین مجهز آتش نشانی در آتش سوخت و تمام کامپیوترهای این دانشگاه در طبقه سوم خسارت دیدند.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
به خاطر گرمای هوا نبوده!!
یا یه عده معتاد رفتن یادشون رفته اتیش و خاموش کنه باد اومده نخلا اتیش گرفته یا یکی عمدن این کارو کرده که مورد دومی بعیده