کرمان؛

وعده دو دهه ای ورود خرمای بم به بورس محصولات کشاورزی

رئیس خانه کشاورزی کرمان گفت: از سال 82 منتظر وعده رئیس بورس کشاورزی کشور برای ورود خرمای بم به بورس محصولات کشاورزی هستیم.

محمد نیکفر با گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانکرمان؛ گفت: قبل از زلزله بم با فراهم کردن مقدمات واز طریق رئیس بورس محصولات کشاورزی کشور سعی درورود به بورس داشتیم که محقق نشد.

وی بیان کرد: در آن زمان رئیس بورس محصولات کشاورزی که امروز رئیس نظام مهندسی کشاورزی کشور است در جلسه ای که در دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد وعده داد تا امکان ورود خرمای بم به بورس را فراهم کند.

نیکفر افزود: در آن زمان ما  با دعوت از اعضای بورس محصولات کشاورزی به بم وبازدید از باغات شهرستان ، اعلام کردیم حاضریم به عنوان کارگزار بورس وارد عرصه مبادلات بورسی شویم که برای شرکتی محروم از منطقه بم این ادعای بزرگی بود.

رئیس خانه کشاورز کرمان تصریح کرد:تولید خرما در شرق استان کرمان که منطقه بم، ریگان، نرماشیر و فهرج را در برمی گیرد بالغ بر180هزارتن در سال است.

وی با اشاره به تولید 200هزارتن خرما در شمال و جنوب استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه از محصول سال قبل خرمای بم مقدار کمی باقی مانده است اما مشکل اغلب خرماداران قیمت بسیار پایین خرما است.

نیکفر قیمت هرکیلو خرمامتوسط را در حال حاضر بین 3500تا 4500تومان ذکر کرد وگفت: باتوجه به زحمتی که برای تولید محصول کشیده می شود این قیمت ناچیز است و وارد بورس شدن این محصول کمک زیادی به درآمد بیشتر خرماداران می کند.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی خرمای پیارم که از بهترین اقلام خرما برای صادرات است در بم نیز تولید می شود که در چند سال آینده وارد مرحله تولید عمده می شود.

انتهای پیام/د

برچسب ها: خرما ، صادارت ، بم ، وعده ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.