مجری ستاد بحران آب گفت: در 10 سال گذشته حدود 40 متر مکعب بر ثانیه از ظرفیت آبدهی چاه‌ها کاهش یافته و کاهش افت آبدهی و کیفیت آنها،برداشت آب را غیرممکن ساخته است.

علی گرکانی مجری ستاد بحران آب در گفتگو با خبرنگار نیرو گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: وضعیت نامناسب بارش در سال‌های اخیر و کاهش 20 درصدی آن نسبت به میزان بلند مدت بر روی منابع آبی سطحی و زیر زمینی تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت:در ماه‌های اخیر اقداماتی در راستای مدیریت منابع آب در فصل تابستان صورت گرفته، اقداماتی همچون بحث تامین اب به صورت اضطراری،حفر چاه‌ها،ایجاد مخاذن ذخیره شرب در داخل شهر،اطلاع رسانی، کاهش فشار در شبکه نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها است.

گرکانی افزود: متوسط دما طی سالیان گذشته بین 1 تا 1.5 درجه افزایش داشته است که هر درجه افزایش در دما بین 1 تا 1.5 درصد افزایش مصرف را به دنبال دارد.

وی در خصوص آب‌های زیر زمینی گفت: در 10 سال گذشته حدود 40 متر مکعب بر ثانیه از ظرفیت آبدهی چاه‌ها کاهش یافته و برخی از چاه ها به خاطر افت آبدهی و کاهش در کیفیت آب آنها،برداشت از آنها غیرممکن شده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد:ما در پیک مصرف با کمبود 15 تا 20 درصدی آب روبه رو هستیم که در صورت صرفه جویی و همراهی مردم در این تابستان با مشکل مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبدهی ، چاه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار