مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: فرونشست زمین پدیده‌ای است که با برداشت غیراصولی آب از سفره‌های زیرزمینی و جایگزین نشدن این آب‌ها ایجاد شده است.

خسرو ارتقایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تهران در گفتگو با خبرنگار نیرو گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: فرونشست زمین پدیده ای است که با برداشت غیر اصولی از آب سفره‌های زیرزمینی و عدم جایگزینی این آب‌ها ایجاد شده است و هم اکنون ما شاهد فرونشست زمین در دشت‌های مختلف استان تهران هستیم.

وی در ادامه به بیان فرونشست‌های اتفاق افتاده پرداخت و گفت:در ورامین با وسعتی بال بر 700 کیلومتر مربع، در سه ناحیه شاهد این اتفاق هستیم. همچنین در دشت تهران،کرج و شهریار نیز آمارها حاکی از فرونشست زمین است.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران به معایب این فرونشست‌ها اشاره و بیان کرد: ادامه روند این فرونشست‌ها سبب تخریب مناطق مسکونی،تاسیسات شهری و خطرات جانی و مالی را به دنبال دارد. علاوه بر این فرونشست‌های دشت ورامین در نزدیکی راه آهن تهران_مشهد است که خطر این راه آهن را نیز تهدید می کند.

ارتقایی افزود: استان تهران به میزان 615 میلیون متر مکعب یعنی بیش از 7 برابر سد لتیان کسری آب دارد و برنامه ما برای مقابله با این موضوع نصب هزار کنتور هوشمند،تغذیه مصنوعی این سفره‌ها،جلوگیری از حفر چاه‌های جدید و مسدود کردن 400 حلقه چاه از نمونه کارهای صورت گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرونشست ، خشکسالی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۰۹:۳۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
ایا می دانیم در شرایط خشک سالی میزان برداشت وتوزیع اب 30 در صد زیر حد استاندارد؟
ایا می دانیم در حال حاضر برداشت و مصرف اب در تهران و... کشور 2 برابر حد استاندارد !.؟
ngo22.ir
آخرین اخبار