عدم وجود پزشک و بروز درد ناگهانی ناشی از عود آپاندیس سبب شد تا یک جراح مجبور شود آپاندیس خود را در حین هوشیاری جراحی کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سالها پیش در سال 1960  یک پزشک اهل کشور روسیه که به همراه یک گروه تحقیقاتی به قطب جنوب سفر کرده اند و در آنجا متوجه عود آپاندیس بدن خود شده بود با استفاده از یک لامپ، آینه و سایر وسایل جراحی خود را جراحی کرده است. 

جراح شجاع آپاندیس خود را جراحی کرد + عکس

گفتنی است، او به دستیاران خود یاد داده بود تا مقدار داروی بیهوشی را در حدی تنظیم کنند که او تنها احساس بی‌دردی کند اما بی‌هوش نشود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، تیم تحقیقاتی از کاشفان 36 روز از طریق کشتی در سفر بوده‌اندتا به قطب برسند. 

زمانی که آنها در قطب جنوب در محاصره یخ و برف شدید بودند و نمی‌توانستند تا سال آینده از مکان خود حرکت کنند این پزشک به نام لئونید Rogozor دچار درد شدید آپاندیس شد. 

او که در آن زمان 27 سال سن داشت و تنها پزشک تیم تحقیقاتی بود مجبور شد به جراحی خود بپردازد جراحی او در حدود 40 دقیقه به طول انجامیده و سرانجام پس از زدن بخیه و انجام پانسمان با قرص خواب آور به خواب رفته است. 

پس از چند روز دمای بدن او به وضع طبیعی بازگشت و پس از دو هفته قادر به از سرگیری کارهای عادی خود شده است پس از گذشت یک سال تیم تحقیقاتی به کشور روسیه بازگشت و این جراح به عنوان پزشک آموزش جراحان جوان را بر عهده گرفت.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار