اولویت راهنمایی و رانندگی، کاهش خسارت های جانی و مالی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بهشهر در خصوص ساماندهی مسافرکش های کاهش خسارت های جانی و مالی الویت راهنمایی و رانندگیبین شهری اظهار داشت : مسافرکش های خارج شهری به 2 گروه تقسیم میشوند؛ گروه اول ماشین های استفاده عمومی که آنها را با نام پلاک نارنجی خطاب میکنیم و در شرق و غرب شهرستان بهشهر مستقر هستند.

وی افزود: اخیرا نامه ای خطاب به مسئول تعاونی مسافرکش های پلاک نارنجی فرستاده ایم مبنی بر آنکه خارج از محدوده ایستگاه خود توقف و اقدام به سوار کردن مسافر نکنند و حتما طبق نوبت ورود و خروج آنها ثبت شود و دوم سواری های شخصی که آنها را ماشین های پلاک سفید اطلاق میکنیم؛ اصلا مجاز به مسافرکشی نیستند فقط بعنوان استفاده شخصی و خانوادگی مجاز می باشند و این گروه سامان دهی شده نیست و در همین خصوص 20 نفر از رزم آوران راهنمایی و رانندگی استان مازندران در سطح شهرستان بهشهر برای رسیدگی به این گونه تخلفات مستقر هستند .

سرهنگ عطا بویه خطاب به شهروندان بهشهر توصیه نمود تا اگر قصد عزیمت از بهشهر به هر شهرستان دیگر را دارند حتما از ترمینال ها و ایستگاه هایی که در شرق و غرب بهشهر وجود دارد استفاده کنند زیرا کاملا مورد تأیید و دارای کارت صلاحیت از مراجع قانونی به منظور مسافرکشی می باشند .

وی به مسافرکش های مجاز و پلاک نارنجی که در مسیر جاده ها برای کنترل مدارک به پلیس راه ها مراجعه نمیکنند هشدار داد و افزود : مطمئنا این عمل آنها تخلف محسوب می شود و ضوابط حکم میکند که رانندگان برای کنترل مدارکشان حتما به پلیس راه مراجعه کنند .

سرهنگ بویه در ادامه از طرح سامان دهی وانت بارهای سطح شهر خبر داد و افزود : تمام وانت بارهایی که عمدتا تا چند ماه گذشته در چهاراه گرگان حضور داشتند و مدتیست که در مسیر میدان قدس مستقر شده اند با همت شهرداری پارکینگی در مسیر بلوار امام رضا روبروی خیابان جنت در حال ساخت است که 80 درصد کار آن تمام شده و به زودی همه وانت بارها به آنجا منتقل می شوند .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بهشهر در خصوص طرح آزمایشی دور برگردان در چهار راه گرگان اظهار داشت : این طرح به صورت آزمایشی یک ماه اجرا شد و با رضایت مندی بالای مردم و کاهش حجم ترافیک و تصادفات مواجه گردید به همین دلیل قرار است این طرح ادامه پیدا کند و به زودی دور برگردانی به صورت کامل و در خور شأن شهروندان و جلوه شهر ساخته شود .

وی همچنین از طرح های انجام شده در سال گذشته به دور برگردان های ورودی خیابان سجاد ، خیابان پیشوا ، میدان قدس به سمت شهید مدنی و زیرگذر گلشهر اشاره کرد و افزود : طرح احداث دور برگردان برای پارک 22 بهمن به سمت فرودگاه و دور برگردان چهار راه فرمانداری در حال بررسی می باشد که با مطالعه همه جوانب و تأیید آنها این اقدام صورت می پذیرد .

بویه اظهار داشت: برای کاهش حجم ترافیک در سطح شهر کارگروهی تشکیل شد و مهندسین مشاوری از استان دعوت شدند و قرار است یکسری اصلاحیه ها برای بریدگی هایی که در برخی نقاط شهر بصورت غیر استاندارد وجود دارند بصورت دور برگردان احداث شوند .

وی همچنین از احداث پله برقی برای پل عابر پیاده ای که مجاور پارک ملت می باشد خبر داد و افزود طبق قول شهردار در جلسه شورای ترافیک این طرح تا یک ماه آینده اقدامات احداث آن آغاز می شود و بودجه احتمالی آن نیز برآورد شده است .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بهشهر در خصوص ترافیک خیابان امام گقت : این خیابان که بعلت وجود مراکز درمانی و بازار خرید جزء اصلی ترین و پررفت وآمدترین خیابان های شهر است با اجرای طرح یک طرفه کردن مسیر چهارراه امام به سمت میدان هنر و با حذف پارک های مورب در خیابان امام ؛ حجم ترافیک بسیار روان تر شده است و همچنین طرحی که برای آینده نزدیک کل اعضای شورای ترافیک تصمیم آنرا اتخاذ نموده اند برداشتن بلوار وسط خیابان امام است که یک طرفه شود وهمه خودروها به سمت پایین بروند .

سرهنگ بویه در خصوص ساماندهی تراکتورداران در این شهرستان گفت : در طی جلسات توجیهی متعدد برای تراکتورداران برای آنها توضیح داده شد که چون تراکتور وسیله کندرو است و تردد آن در سطح شهر موجب ترافیک می شود و همچنین از جهت اینکه یک وسیله سنگین و زمخت است و اگر با هر خودرویی تصادف کند خسارات سنگینی به بار می آورد آنها را متقاعد کردیم که در سطح شهر تردد نکنند و با مصوبه ای که از شورای ترافیک گرفته ام برای این قشر زحمت کش سندیکایی در خارج از شهر و در مسیر کمربندی ایجاد کرده و تراکتورداران را به آن مکان هدایت کردیم .

وی همچنین در مورد طرح اضافه کردن دوربین های مداربسته نامحسوس اظهار داشت : تعدادی دوربین مداربسته برای نظارت و کنترل بیشتر از لحاظ امنیتی و ترافیکی در سطح شهر وجود دارد ولی به زودی قصد اضافه نمودن این دوربین ها در خیابان ها و نقاطی از شهر که فاقد دوربین هستند را داریم .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بهشهر گفت : در سال گذشته در سه راه پیشوا و چهارراه آزادی 4 مورد تصادف منجر به فوت داشته ایم ولی با احداث دوربرگردان از 8 ماه پیش تا به حال هیچ گونه تصادفی نداشته ایم.

وی با بیان اینکه الویت راهنمایی و رانندگی با کاهش خسارت های جانی و مالی می باشد ؛ افزود : قبل از 3 زمانه کردن چراغ ها در تقاطع چهارراه ها تصادفات زیادی داشته ایم مثلا در طول یک ماه در چهارراه فرمانداری 19 مورد ، در چهارراه گرگان 21 مورد و در چهارراه آزادی 32 مورد تصادف دشته ایم که خداروشکر بعد از اجرای طرح 3 زمانه کردن چراغ ها حتی یک مورد تصادفی که خسارت جزئی به بار بیاورد نیز نداشته ایم .


انتهای پیام/گ

برچسب ها: ساری ، کاهش ، خسارتهای ، جانی ، مالی ، الویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.