رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در نشستی با حضور مسئولان و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه 232 طرح پژوهشی به مرحله تجاری سازی رسیده است گفت : این صندوق 225 طرح دیگر را در راستای اولویت ها و نیاز کشور در مرحله پژوهش دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت 

نصرت الله ضرغام با اشاره به اینکه سقفی برای تامین بودجه این طرح ها مشخص نشده افزود : اعتبار این طرح ها از کمک های مردمی ، موقوفات ، در آمد های اختصاصی  تسهیلات بانکی و در آمد های حاصل از سرمایه گذاری تامین می شود.

وی با بیان اینکه این صندوق از 1 در صد تولید علم در کشور حمایت می کند تاکید کرد : باید راه را برای اثر گذاری دارایی های فکری و جایگاه و اهمیت آن در توسعه ملی کشور باز کنیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از کارگروه های تخصصی  15 گانه در این صندوق خبر داد گفت : این کارگروه ها متشکل ازاعضای برجسته ی علمی دانشگاه های کشوردر حوزه های مختلف علوم هستند که وظیفه مدیریت کلان فرآیند  حمایت از طرح های پژوهشی را بر عهده دارند

نصرت الله ضرغام با بیان اینکه دولت قصد دارد بخشی از طرح های تحقیقاتی اش را به پژوهشگران واگذار کند گفت : هزینه ی این طرح ها و حقوق پژوهشگران به عهده ی صندوق است.

همچنین در پایان این نشست تفاهم نامه ی همکاری میان این صندوق و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای واگذاری 20 طرح تحقیقاتی به این دنشگاه امضا شد که دو سوم هزینه های آن به عهده صندوق و باقی را دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقبل می کند.

انتهای پیام/س




انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.