معاونت نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی مطرح کرد: با توجه به ورود ریزگردها طی چند روز اخیر بالاخره ریزگردها خارج و امروز هوای مشهد در وضعیت سالم قرار گرفت.

ریزگردها خارج شدند/ مشهد در وضعیت سالم به سر می‌بردمحمد عرفانی معاونت نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی در گفتگو با  خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران،درخصوص خروج ریزگردهای استان اظهار کرد: طی چند روز  اخیر به دلیل ورود ریزگردها به استان شرایط را ناسالم اعلام کردیم که البته امروز هوا به صورت سالم اعلام شده است.

وی افزود: به دلیل استقرار دو سیستم کم فشاری بر روی کشور، بادهای محلی به وجود آمد که از سمت غرب مشهد و از طرف کویرهای داخلی کشور از سمت سمنان و سبزوار مقداری ریزگرد وارد شهر شد که منجر شد در شرایط ناسالم قرار بگیریم. 

معاونت نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی بیان کرد: ریزگردهای وارده به صورت منطقه‌ای بود و از خارج کشور نبوده است و ما همچنان پیگیر این مسئله ریزگردها خواهیم بود. 

وی درخصوص آلاینده‌ها تصریح کرد: با توجه به استقرار چند ایستگاه پایش در سطح شهر و میانگیری توسط کارشناسان بر اساس شاخص، میزان آلودگی مشخص و بر اساس بار آلودگی، شرایط از قبیل سالم، هشدار، ناسالم تعیین می‌شود. 

عرفانی در پایان تاکید کرد: بر اساس شرایط موجود هر روز شرایط حاکم توسط تابلوهای شهرداری مستقر در شهر و همچنین از طریق صدا و سیما به شهروندان اطلاع رسانی  می‌کنیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: ریزگرد ، مشهد ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار