كارشناس ارشد مسايل ساختماني تاكيد كرد: تخريب ساخت و سازهای غيرمجاز اقدام مثبتی است اما بايد پيش از برخورد با معلول‌ها به ريشه‌كنی علل بپردازيم و نهادهای متخلف هم بايد تعطيل شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا سرحدي زاده گفت: هرگونه ساخت و ساز در هر مكاني و هر زماني نمي تواند از ديد و منظر نهادهاي مسئول اعم از شهرداري‌ها، بخشداري‌ها و دهياري‌ها دور باشد اما برخي‌ها با حيله‌هاي متنوع تلاش مي کنند بستر اين كار فراهم شود.

وي افزود: همچنين ساخت و سازها در بالاي ارتفاع 1800 متر مبناي قانوني ندارد اما چرا برخي نهادها همچنان به ساخت و سازهاي شخصي و عمومي در بالاتر از اين ارتفاع هم ادامه مي دهند 

آيا اين موارد واقعا مشهود نيست و چرا در داخل شهرها برج هاي مرتفع و غيراستاندارد، مجوز ساخت مي گيرد؟

سرحدي زاده تصريح كرد: تا زماني که با علت‌ها مبارزه نشود، تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز دستاوردي نخواهد داشت، اصلا چرا اجازه ساخت مي‌دهند و دوباره تخريب مي کنند؟

محمد مهدي مافي از فعالان ساخت و ساز هم گفت: امروز تخلف قانونمند هم گسترش يافته است و اگر اسناد بالادستي اجازه برخي ساخت و سازها را نمي دهد اما قوانين پايين دستي بستر اين كار را هموار مي کند.

وي افزود: بايد همزمان كه ساخت و سازهاي غيرقانوني و غيرمجاز را تخريب كنيم ، نهادهاي متخلف هم تخريب شود تا اين سرزمين از شر اين رفتارهاي غيرقانوني نجات پيدا كند.

مافي گفت: ساخت و ساز فقط در بحث افزايش وام خريد مسكن يا خروج از ركود مسكن خلاصه نمي شود بلكه بايد نگرش سرزميني، حفاظتي و صيانتي به صنعت ساخت و ساز در سراسر كشور داشته باشيم.

بنابر اين گزارش استاندار تهران اخيرا گفته است 2500 واحد ساخته شده غير مجاز در اراضي ملي اطراف تهران در يک سال اخير تخريب شده که اين گونه برخورد بي‌سابقه بوده است.

سيد حسين هاشمي در مورد برخورد با زمين خواري و احياي اراضي ملي اظهار داشت: برخورد با ساخت و ساز غير مجاز در شهر تهران برعهده شهرداري است، اما در اطراف تهران تقريباً بالاي 95 درصد جلوي تعرض به اراضي ملي را گرفته‌ايم تا حدي که در اطراف تهران 2500 مورد تخريب در يک سال داشته‌ايم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار