واحدی گفت: استان تهران پیشتاز مبارزه با مقابله با زمین‌خواری در کشور است که در تاکنون توانستیم 2 هزارو 400 مورد تخریب را طی 254 ساعت انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مراسم آیین تقدیر و تشکر از تلاشگران عرصه مقابله با زمین‌خواری و ارتقا ایمنی راههای استان تهران با حضور هاشمی استاندار تهران ، سردار مومنی رئیس پلیس راهور کشور، سردار مومنی فرمانده پلیس کشور، محمد پژمان مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران برگزار گردید.

بر اساس این گزارش واحدی مدیر کل راه و شهرساری استان تهران با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست قدر شناسی از  تلاش مبارزان و تلاش‌گران عرصه مقابله با زمین‌خواری است گفت: تاکید مقام معظم رهبری برای مقابله با زمین‌خواری و حفظ اراضی کشور تلاش ما را برای مقابله ابا این موضوع دو چندان کرد.

واحدی با اشاره به اینکه استان تهران پیشتاز مبارزه با مقابله با زمین‌خواری در کشور است که در تاکنون توانستیم 2 هزارو 400 مورد تخریب را طی 254 ساعت انجام دهیم.

وی درادامه افزود: برای مبارزه با زمین‌خواری در استان تهران چندین دستگاه همکاری می کنند که آنها نیز متولی حفظ و حراست از سرمایه‌های کشور برای نسل آینده است.

واحدی در ادامه تصریح کرد: هم در حوزه دولتی و هم در حوزه مافیای زمین‌خواری در حال حاضر مشکلاتی جدی وجود دارد و همین امر انگیزه ما را برای رفع تصرف از اراضی افزایش داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه افزود: تاکنون اقدامات و فعالیت های خوبی برای رفع تصرف اراضی درغرب استان تهران در بخش هایی از جمله کن سولقان و روستای رندان صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: اداره کل راه و شهرسازری استان تهران با پدیده زمین خواری در استان تهران برخورد جدی می‌کند و تا کنون در شهرستاهای دماوند و شمیرانات اقدامات بسیار موثری صورت گرفته است.

واحدی در ادامه به حوزه ایمنی در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 50 نفر در کشور بر اساس سوانح رانندگی کشته می‌وند که سال گذشته آمار منتشر شده از میزان کشته‌شدگان به 17 هزار و 997 نفر رسیده است.

وی در ادامه افزود: میزان وسایل نقلیه موتوری در کشور در حال حاضر به 24 میلیون مورد رسیده است که اغلب آنها در جاده‌های استان تهران در حال تردد است.

وی با اشاره به سهم 20 درصدی استان تهران در بخش حمل بار و مسافر گفت: وضعیت راههای کشور در حال حاضر نامناسب است و در مرحله خستگی به سر می برد که این راهها در حال حاضر نیازمند بازنگری است.

مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: بعد از گذشت 10 سال طرح جامعه حمل و نقل برای استان تهران انجام شد که در این طرح برای بخش حمل و نقل ریلی، جاده‌ای ، هوایی و دریایی برنامه‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه یاد آورد شد: طرح جامع حمل و نقل تا پایان سال 1410 برنامه‌ریزی شده است.

واحدی در ادامه تصریح کرد: در حوزه زیرساخت ها نیز برنامه‌های بسیار زیادی را در نظر گرفته‌ایم که با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان ها این برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

واحدی در ادامه توضیح داد: در نیمه اول امسال میزان کشته‌شدگان ما در استان تهران به 353 نفر رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه یک سوم بیماران بیمارستان های کشور مختص سانحه دیدیگان جاده ها هستند گفت: بر اساس آمار سال 86 ، 19 میلیارد تومان از هزینه‌های کشور در بخش حوادث جاده‌ای صرف می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورتی که تعامل و همکاری ما با پلیس راهور کشور و نیروی انتظامی افزایش یابد میزان کشته‌شدگان در جاده‌نیز کاهش می‌یابد.
 
بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم سردار مومنی رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه از سال 1380 ، 4 میلیون خودرو در کشور ثبت و شماره گذاری شده است گفت: در حال حاضر میزان خودروهای موجود در کشور به 16 و نیم میلیون وسیله نقلیه رسیده است که در 12 سال گذشته رشد 4 برابری داشته است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای دهه 80 تا کنون رشد فزایندهای در بخش تصادفات داشته ایم که در نیمه اول سال 90 سوانح رانندگی ما به 19 هزار مورد رسید و 28 هزار نفر کشته در سال 84 و 85 داشته‌ایم.

مومنی در ادامه اظهار داشت: بیش از 90 درصد از جابجایی‌های بار و مسافر از طریق جاده صورت می‌گیرد و تنها 10 درصد بارها و مسافران در بخش های هوایی ، ریلی و دریایی جابجا می‌شوند.

رئیس پلیس راهور کشور در ادامه توضیح داد: با تلاش همکاران ما در عرصه راهداری از سال 85 میزان سوانح کاهش یافته و در پایان سال 92 به 18 هزار نفر رسیده است.

که این اقدام بزرگی در بخش حمل و نقل و جاده‌ای کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه امروزه ترافیک دغدغه هر ملت و دولتی به شمار می رود گفت: جاده‌ای در کشور نیست که درگیر حوادث باشد و تنها راه حل کاهش حوادث کشور همکاری تمام ارگانهای مرتبط است.

در ادامه این برنامه هاشمی استان دار تهران با اشاره ابه اینکه در یک سال گذشته یک همکاری و همدلی جدی با ناجا داشته ‌ایم گفت: که در سایه این همکاری ما توانستیم نتایج خوبی را عرصه مقابله با زمین‌خواری داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: استان تهران پیشتاز مبارزه با مقابله با زمین‌خواری در کشور است که در تاکنون توانستیم 2 هزار و 400 مورد تخریب را طی 254 ساعت انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: باید تلاش کینم که همگان بتوانیم مانع از جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در کشور شویم.
هاشمی در ادامه اظهار داشت: هر ساخت و ساز غیر مجازی که در اطراف رودخانه‌های تهران صورت بگیرد بلافاصله حکم تخریب آن از سوی مراجع قضایی صادر میشود.

وی در ادامه توضیح داد:ممکن است 2 یا چند واحد مسکونی غیر مجاز در حوالی رودخانه صادر شود که تا حکم تخریب یک مورد از آنها صادر شود و این ابهام برای مردم ایجاد شود که عواملی پشت این واحد مسکونی تخریب نشده وجود دارد در حالی که صدور مجوز تخریب برای تمام واحدهای غیر مجاز زمانبر است.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر صدور مجوز تخریب برای تمامی واحدهای غیر مجاز به صورت یکجا صادر می شود تا رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/  

برچسب ها: راه ، شهر ، سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار