معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: استان قم رتبه اول کشوری را در اورژانس هوایی کسب کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ محمدرضا مظفری گفت: از دید پلیس کشور، استان قم رتبه اول کشوری را در اورژانس هوایی کسب کرده است و اورژانس زمینی قم هم به رتبه اول کشوری را کسب کرده است و تنها شاخصه ای که باعث ارزیابی پلیس شد رسیدن سریع به صحنه تصادف و منتقل کردن مجروحان به مراکز درمانی بود که این زمان بین 7 تا 10 دقیقه بود و بستگی به موقعیت جغرافیایی هر شهر داشت.

وی افزود: با توجه به اجرای نظام جامع سلامت در سراسر کشور به طور همزمان است در همین موضوع  9 برنامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده که اورژانس هوایی یکی از آن بسته ها بوده است.

مظفری اضافه کرد: استان قم به عنوان شاهراه ارتباطی با 17 استان کشور بوده است و به همین خاطر تقویت اورژانس هوایی قم لازم و ضروروی است زیرا بالاترین میزان تصادفات در طی سال 93 در قم رخ داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: تا کنون سی نفر از پرسنل ما در اورژانس هوایی مشغول  هستند که زمینی به مساحت حدودا 7300 متر مربع توسط خیرین برای ارتقاء وضعیت موجود در حال ساخت است.

وی در پایان ابراز کرد: قرار است پیمانکار مربوطه طی هجده ماه این پایگاه را به دانشگاه علوم پزشکی تحویل دهد که اگر محقق شود ما اولین استانی خواهیم بود که یک پایگاه اورژانس هوایی خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.