مدیرکل دامپزشکی استان؛ ثبت کد رهگیری بر روی آلایش های خوراکی مرغ نیز اجرائی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مصطفی کنارکوهی گفت: در حال حاضر  9 کشتارگاه صنعتی طیور استان، کد رهگیری و تاریخ تولید را با دستگاه جت پرینتر درج می‌کنند و این بار به منظور تکمیل این طرح، ثبت کد رهگیری بر روی آلایش های خوراکی مرغ نیز اجرائی شد.

وی افزود: همه‌ی کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان که قبلاً با دستگاه تاریخ ‌زن حرارتی تاریخ تولید را درج می‌کردند به دستگاه جت پرینتر رایانه‌ای تجهیز شدند و کد رهگیری علاوه بر مرغ  کشتار روز بسته بندی شده بر روی بسته های جگر،سنگدان و دل نیز حک می گردد.

کنارکوهی بیان کرد: از مزایای این طرح ردیابی محصول تولید شده در تمام مراحل از تولید تا مصرف است و با درج کد ردیابی ، نوع وسیله‌ حمل، کشتارگاه تولید کننده‌ محصول، مرغداری پرورش‌دهنده، کارخانه‌ جوجه‌ کشی که جوجه ‌ی یکروزه را تولید کرده است و ... قابل شناسایی می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت : شهروندان برای اطمینان اعتبار محصولات خریداری شده می توانند کد رهگیری را به شماره 30008903 پیامک نمایند و از اطلاعاتی مانند نام مرغدار، نام کشتارگاه، تاریخ تولید و انقضاء اطلاع حاصل کنند.

لازم به ذکر است،خوزستان اولین استانی بود که  کد رهگیری را بر روی محصولات مرغ کشتار روز تولید شده، درج کرد و طرح ردیابی فرآورده‌های خام دامی نیز در کشتارگاه‌های طیور استان خوزستان از اول شهریور ماه سال 93  آغاز شده و هم‌چنان با جدیت ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: خوزستان ، فراورده ، خام ، طیور ، دام ، کد ، رهگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.