آخوندی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت امور زنان و وزارت راه:

باید از سیاسی شدن امور زنان بپرهیزیم

وزیر راه و شهرسازی از پر زیان بودن تفکیک قوانین و مقررات برای زنان خبر داد و گفت: باید از سیاسی شدن امور زنان بپرهیزیم و به اجتماعی بودن آنها توجه کنیم.

تفکیک در قوانین به زیان بانوان است/ پرهیز از سیاسی شدن امور زنان جدی استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید. 

این تفاهم نامه به منظور عملیاتی کردن برنامه‌های ویژه زنان و خانواده در محدوده بافت‌های فرسوده و سکونت‌های غیررسمی صورت گرفت. 

در ادامه این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسئله زنان در زندگی مدرن شهری ایران بحث پیچیده‌ای است، گفت: بحث های مربوط به زنان بعد از انقلاب اسلامی مورد بازنگری کلی قرار گرفت و نحوه حضور زنان در جامعه نیز تغییر کرد. 

وی افزود: یکی از اصلی ترین اقدامات رهبر معظم انقلاب آن بود که تفاوت‌های میان زنان و مردان را از میان برداشت و این آشتی و رشد را از درون مطرح کرد. 

آخوندی تصریح کرد: نکته بسار مهم در این زمینه آن است که هیچ یک از کشورهای مسلمان این توفیق را نداشت و بر ترکیه و عربستان بحث‌های نفتی به نوعی باعث آسیب پذیر شدن زنان در این کشورها گردید. 

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پرهیز از سیاسی شدن امور زنان یکی از مهمترین بحث‌هایی است که در ایران و بسیاری از کشورها انجام شده و این امور را که یک نوع تحولات اجتماعی است، قبول می‌کنیم. 

وی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی این موضوع را در حوزه اجتماعی مطرح کرده است و در حوزه‌های سیاسی به هیچ عنوان ورود پیدا نکرده است. 

آخوندی در ادامه تاکید کرد: نحوه حضور زنان در شهر  و جامعه خصوصا در بحث‌های شهرسازی و فعالیت‌های شهری بسیار مهم است و ما سعی کرده‌ایم در بحث مسکن و سکونت‌گاه‌‌های غیر رسمی از جمله عرضه خدمات و فعالیت‌های زنان در بازارهای مختلف حضور یابند.  

وزیر راه وشهرسازی در ادامه توضیح داد: حضور زنان در سکونت گاه‌های غیررسمی با کیفیت پایین باعث شده است که بیشتر زنان در یک محیط فرهنگی و اجتماعی جمع شوند و در بسیاری از شهرها شاهد هستیم که از طریق فضای مجازی برای خودشان بازار پیدا کنند. 

وی یاد اور شد: علی رغم سواد اندک، بسیاری از زنان سعی کرده‌اند کاملا خودشان را با شرایط اقتصادی مدرن سازگاز کنند و از فقر نجات یابند. 

آخوندی تصریح کرد: ایمنی و حفظ زنان در کلیه مسائل بسیار مهم است و در این مقطع تفکیک کردن همیشه عملی نیست. 

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: داستان تفکیکی سریع ترین و آسان ترین راه است اما همیشه به راحتی عملی نیست بنابراین در این بخش به پیچیدگی و ظرافت‌های زندگی است. 

آخوندی توضیح داد: مطمئن‌ترین بخش حمل ونقل برای زنان حمل و نقل هوایی است و در حال حاضر ایمنی در این بخش را بسیار مهم است. 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی آمادگی کامل برای رسیدگی به امور زنان دارد و واقعیت در این بخش این است که باید فردی باشد که آن را رهبری کند. 

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بیشتر مواقع تفکیک زنان در نحوه قوانین به زیان بانوان است و به جای بحث‌های سیاسی باید به بحث‌های اجتماعی توجه کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار