اولین جلد از کتاب «تذکره‌ی علمای شاعر و شعرای عالم» به قلم جواد محقق منتشر می‌شود.

جواد محقق، نویسنده و شاعر در خصوص آنچه در روزهای اخیر برای ارائه به مخاطبان خود آماده کرده به خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، گفت: آخرین کتاب من «در کوچه‌های کرایوا» بوده که در برگیرنده‌ی مجموعه‌ای از سفر سروده‌هایم است.

وی ادامه داد: اشعار آمده در این کتاب در خارج از مرز‌های کشور سروده شده‌اند و سرایش آن‌ها 30 سال طول کشیده است.

این شاعر اظهار داشت: انتشارات «امرود» تصمیم به انتشار کتاب «در کوچه‌های کرایوا» گرفته و آن را منتشر کرده است.

محقق افزود: هم‌اکنون نیز کتابی با عنوان احتمالی «دویدم و دویدم» را برای گذر از مراحل چاپ و نشر به دست انتشارات «مدرسه» سپرده‌ام، البته قرار بر این بوده که این کتاب برای بیست‌‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب-تهران منتشر شود اما اینگونه نشد.

وی تصریح کرد: کتاب «دویدم و دویدم» در آینده‌ی نزدیک منتشر می‌شود.

این نویسنده ادامه داد: هم‌اکنون تنظیم مطالب یک کار پژوهشی را در دست دارم که جمع‌آوری مطالب آن 15 سالی به طول انجامیده است.

محقق تصریح کرد: کار پژوهشی «تذکره‌ی علمای شاعر و شعرای عالم» شامل زندگینامه، فهرست آثار و نمونه‌ی اشعار این طبقه‌ی اجتماعی بوده و مطلب مرتبط را از قرون 3 الی 4 تا به امروز در بر گرفته است.

وی افزود: در این کار پژوهشی تلاش شده که هر مجلد به یک استان اختصاص پیدا کند و تا به امروز مجلد مختص به استان همدان در مرحله‌ی آماده‌ی انتشار قرار گرفته است. 

این نویسنده اظهار داشت: تصمیم ما بر این است که هر سال یک الی دو مجلد کار پژوهشی «تذکره‌ی علمای شاعر و شعرای عالم» را چاپ و منتشر کنیم.

محقق ادامه داد: در حال حاضر هنوز تصمیم قطعی برای سپردن این کار پژوهشی به دست یک ناشر خاصی نگرفته‌ام البته تا به امروز صحبت‌هایی با انتشارات «بوستان کتاب» زده شده اما ما در وهله‌ی اول تصمیم گرفته بودیم که این اثر را به صورت یکپارچه و در قالب چند جلد قطور منتشر شود.

وی تصریح کرد: بعدها هم به نظر می‌رسد که بهتر است که کار چاپ و نشر مجلد مختص به هر استانی بر عهده‌ی یکی از ناشران همان استان گذاشته شود البته با تفکر به این نتیجه رسیدم که با این کار، تجمیع نهایی آثار به نگارش در آمده در قالب این کار پژوهشی دشوار است.

این نویسنده خاطرنشان کرد: کار متونی همه‌ی مجلد‌های کار پژوهشی «تذکره‌ی علمای شاعر و شعرای عالم» در فاصله‌ی میان سال‌های 1355 تا 1365 آماده شده است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار