معاون اول قوه قضاییه با انتقاد از حق الوکاله 20 میلیارد تومانی یک وکیل بابت پرونده‎ای در استان مرکزی گفت: معلوم است به دنبال چنین پول‎هایی فساد وجود دارد که دستگاه قضا باید با نظارت بیشتر از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه‎ای روز یکشنبه در آیین معارفه رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضا باید حق مظلومانی که نه زبان برای گفتن، نه پا برای آمدن و نه سواد برای نوشتن دارند و حتی پولی ندارند که برای احقاق حق خود اقامه دعوا کنند را از ظالمان بگیرد و نباید حق ضعفای جامعه به خاطر ناتوانی پایمال شود.

اژه‎ای افزود: اگر مسئولان هر دستگاهی کوتاهی می‎کنند باید با مسئول خاطی برخورد شود تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی در سطح جامعه نباشیم.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص اعطای تسهیلات بانکی نیز گفت: بانک‎ها موظفند تسهیلات بیشتری به کارآفرینان بدهند و درصددیم این مشکل را در کل کشور و به خصوص در استان مرکزی حل کنیم تا صنعت هم به نفع نظام، صنعتگر، کارگران و مردم رونق بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امروز برخی متحجرین درصددند جمهوری اسلامی ایران را به قهقرا ببرند، آنان سخنان 35 ، 36 سال قبل را سرمی‎دهند و می‎گویند اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم چاره‎ای جز سازش با کدخدا نداریم.

اژه‎ای با تبریک اعیاد شعبانیه به خصوص سالروز تولد منجی عالم بشریت و تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیان کرد: با فضیلت‎ترین عبادات انتظار فرج است و از اهداف ظهور آن حضرت تحقق عدالت در جامعه است، قوه قضاییه و مجموعه نظام نیز باید در این جهت تلاش خود را مضاعف کنند.

معاون اول قوه قضاییه با استناد به صلوات شعبانیه گفت: حجت‎های خدا بر روی زمین به مثابه کشتی‎هایی هستند تا ما را در شرایط سخت به ساحل نجات برسانند و هر کس از این کشتی عقب بماند، دچار زیان خواهد شد.

اژه‎ای افزود: در عصر انتظار، امام خمینی (ره) تمام وجودش را برای تحقق عدالت در جامعه، احیای اسلام ناب و عزت بخشیدن به مسلمانان هزینه کرد و نشان داد با ایمان واقعی، توکل به خدا و با دستانی خالی می توان مقابل همه قدرتها، با داشتن بالاترین قدرتها ایستاد و پیروز شد.

وی اظهارکرد: امام(ره) به ما یاد داد که قدرت برتر و بالاتر که همه هستی را آفرید خداوند متعال است و در صورتی که به او تکیه کنیم و از هیچ چیزی نهراسیم بطور حتم پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه هرجایی که ایستادیم دشمن عقب نشست و هر جایی عقب نشستیم، دشمن زیاده خواهی بیشتری کرد، گفت: امروز مقام معظم رهبری دقیقا مسیر امام (ره) را ادامه می دهند و به آن عمل می کنند .

معاون اول قوه قضاییه گفت: استان مرکزی، چهارمین استان صنعتی کشور است و برای رشد و توسعه بیشتر آن باید با برخی مشکلات سد راه، با تدبیر و همکاری دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، استانداری، انتظامی و همکاری همه جانبه دلسوزان و صاحبان تجربه و خبره مقابله کرد تا ضمن مجازات خاطیان، به تولید ، صنعت و کارگران پرتلاش و زحمتکش ضربه نخورد.

وی همچنین از تلاش پنج ساله حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رییس کل قبلی دادگستری استان مرکزی قدردانی و برای حجت الاسلام والمسلمین قاسم عبداللهی رییس کل جدید دادگستری استان مرکزی آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار