بازرس انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی با اشاره به بدهی 7 میلیاردی بیمه به بخش‌ آنکولوژی یک بیمارستان دولتی گفت: بیمه‌ها هزینه‌های 6 ماه سال 93 را به متخصصین آنکولوژی پرداخت نکردند.

حمید رضا دهقان مشاهی، بازرس انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به شرایط متخصصین آنکولوژی اظهار کرد: هم‌اکنون بخش آنکولوژی یک بیمارستان دولتی 7 میلیارد تومان از بیمه طلبکار است علاوه بر آن بیمه‌ها در هنگام پرداخت مبلغ پزشکان آنکولوژی، برای این متخصصین کسورات در نظر می‌گیرند با این شرایط امکان کار برای متخصصین آنکولوژی وجود ندارد با وجود آنکه بیمه تامین اجتماعی، مرکز رادیوتراپی مستقلی ندارد در پرداخت هزینه‌های متخصصین آنکولوژی کوتاهی می‌کند. 

وی افزود: بیمه‌ها هزینه‌های 6 ماه سال 93 را به متخصصین آنکولوژی پرداخت نکردند علاوه بر آن رایزنی‌هایی که انجام داده اند تعرفه‌های مورد نظر خود را برای متخصصین آنکولوژی در وزارت بهداشت به تصویب رساندند. همچنین با وجود آنکه بیماران مبتلا به سرطان تحت پوشش بیمه قرار دارند و درمان آنها با دفترچه‌ای تامین اجتماعی و خدمات درمانی نیز رایگان است اما بیمه‌ها در خصوص سهم پرداخت خود به متخصصین آنکولوژی کوتاهی می‌کنند. 

بازرس انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی با اشاره به مشکلات تحریم در سالیان گذشته بیان کرد: متخصصین آنکولوژی در سالهای گذشته به دلیل تحریم در زمینه دستگاه‌های این رشته مشکل داشتند و هم‌اکنون نیز این مشکل در زمینه ورود مواد رادیو اکتیو برای مراکز رادیوتراپی وجود دارد با وجود این محدودیت، رشته آنکولوژی از نظر علمی و تخصصی ارتقا پیدا می‌کند. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.