قاضی زاده هاشمی گفت: در دفتر کارم در وزارتخانه بهداشت هنوز پشت میز وزیر و صندلی وزارت ننشسته ام.

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی شنبه شب در برنامه نگاه یک با بیان این مطلب افزود:در دفتر کارم در وزارتخانه بهداشت هنوز پشت میز وزیر و صندلی وزارت نشسته ام.
 
وی با اشاره به اینکه فرصت کوتاهی که از گرفتن مسئولیت داشته ام کلیات مشکلات حوزه بهداشت و درمان را در جریان قرار گرفته ام گفت:مهمترین مشکل حوزه بهداشت و درمان ساختار وزارت بهداشت است.
 
هاشمی در ادامه گفت: بحث عدالت در سلامت، که مهمترین دغدغه مسئولان دولت و مجلس است، همچنین بحث بیمه ها ؛آموزش، و خودکفایی،عدم وابستگی از اولویت های ما در وزارت بهداشت است.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه یک بخشی از دارو در کشور وجود دارد ولی شرکتهای دارویی به دلیل بدهی قادر به پخش نیستند افزود: 900میلیارد تومان بدهی بیمه ها نیز باعث مشکل در بحث دارو شده که با تدابیری که اندیشیده شده مشکلات حل خواهند شد.
 
وی خاطرنشان کرد : در جلساتی که با حضور وزرای اقتصادی داشتیم 2میلیارد و 700 میلیون ریال واردات دارو  خواهیم داشت که البته 800میلیون دلار آن قبلا اقدام شده است.
 
وی در مورد داروهای بیماران صعب العلاج گفت: دادن یارانه دارو شکل مناسبی نبود ولی قرار است تا 10 روز آینده راهکار مناسبی برای داروی این بیماران هم اتخاذ می شود.
 
هاشمی در مورد بحث رواج موضوع داروهای بی کیفیت گفت باید در مورد بحث مواد بیهوشی و سرنگهای آلوده بیشتر تحقیق کرد.
 
وی در مورد ترویج توریسم درمانی در کشور گفت: دانش و مهارت و بیمارستانهای خصوصی و شبه دولتی که بتوانند سرویس های قابل رقابت به این مقوله بدهند در کشور وجود دارد مشکل اصلی نبود زیرساختهاست. بحث گرفتن ویزا ، بلیط هواپیما و آژانسهای مسافرتی و...که در تمام دنیا مرسوم است در کشور ما فراهم نیست.
 
وزیر بهداشت گفت: جامعه پزشکی و پیراپزشکی میتوانند در خارج از کشور سرمایه گذاری کنند.
 
هاشمی باقبول بالا بودن هزینه های درمان گفت:کاهش هزینه درمان کار راحتی نیست . قرار بود تاپایان برنامه پنجم هزینه درمان به زیر 30 درصد برسد در صورتیکه در حال حاضر حدود 60 درصد هزینه از جیب مردم خرج می شود.
 
وی گفت: بحث سلامت باید مشغله و مشکل جدی کل نظام سلامت و دولت در کنار امنیت باشد.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمه باید فراگیر شود افزود:  بیمه باید یکی شوند و عادلانه بین تمام افراد جامعه قرار گیرد.
 
هاشمی در مورد تعرفه های درمانی گفت: تعرفه های پزشکی باید تغییر کند و قطعا افزایشی است و این افزایشی به معنی دادن از جیب مردم نیست بلکه باید بیمه ها درست شوند.ویزیت پزشکان ما قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست و همین امر باعث وارد شدن برخی پزشکان به نوشتن برخی نسخ غیرضروری میشود.
 
وی ادامه داد: اگر پول هدفمندی رایانه ها به جای دادن دست مردم به حوزه سلامت می آمد تصمیمات اساسی در حوزه سلامت گرفته می شد.
 
هاشمی بابیان اینکه در بحث آموزش و پژوهش از برنامه جلو هستیم گفت: ولی در بحث کیفیت و تجاری سازی، کارآفرینی و کاربردی شدن پژوهش ها مشکلاتی داریم که باید حل شود.
 
وی افزود:در توزیع منابع انسانی و پزشکان برای گذراندن طرح در نقاط محروم مشکلاتی داریم. که باید تصمیماتی اتخاذ شود در مناطق محروم خارج از ظرفیت بتوانند از بومی های همانجا پزشک تربیت کنیم.
 
وزیر بهداشت در مورد اجرای طرح پزشک خانواده خاطرنشان کرد: قرار است طرح پزشک خانواده هم اکنون تنها در دو استان فارس و مازندران اجرا شود، در این دو استان مردم و پزشکان از اجرای طرح راضی نیستند باید اشکالات رفع شود و بعد از شهرهای با جمعیت کمتر آغاز شود که این طرح برای اجرا در تمام کشور 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد.
 
هاشمی در مورد وظیفه وزارت بهداشت برای خلق حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گفت»: از آنجایی که وزارت بهداشت دستگاه خدماتی است می تواند در بخش پژوهش و تولید دارو و تجهیزات به خلق حماسه اقتصادی کمک کند.
برچسب ها: نگاه ، یک ، وزیر ، بهداشت ، هاشمی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.