مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز مطرح کرد:‌با توجه به اخطارهای داده شده به صنایع آلاینده، ‌صنایعی که نسبت به اخطارها بی توجه باشند به شدت برخورد می‌شود.

حسین محمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران در خصوص بررسی صنایع آلاینده اظهار کرد: یکی از اقدامات استان البرز رفع مشکلات زیست محیطی است که از اولویت برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اخطارهای داده شده به صنایع آلاینده با صنایعی که نسبت به این اخطارها بی توجه باشند به شدت برخورد خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد:‌از آن‌جایی که شناسایی و پایش واحدهای صنفی آلاینده از مهم‌ترین وظایف سازمانی است مسئولانم باید به نحوی برنامه ریزی کنند که واحدهای شاخص آلاینده استان به طور مستمر پایش شوند، برای تحقق اهداف مورد نظر باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: موضوع تفویض اختیار پاسخگویی به استعمالات به واحدهای تابعه همچنان به قوت خود باقی است و معلولان و روسای ادارات تابعه نسبت به رفع مشکلات و موانع اقدام کنند.

محمدی با اشاره به نظارت بر عملکرد آزمایشگاه بیان کرد: نظارت بر عملکرد آزمایشگاه متعدد معرفی واحدهای آلاینده فاقد سیستم کنترلی، تسریع در پاسخگویی به استعلامات واصله، حل مشکلات زیست محیطی واحدهای آلاینده استان از مهم‌ترین برنامه‌هایی تعیین شده در استان است.

مدیر کل محیط زیست استان البرز از تشدید نظارت بر رستوران‌های محورکرج- چالوس خبر داد و گفت: تاکنون از 10 واحد خدماتی و پذیرایی مستقر در محور کرج- چالوس بازدید شده و معضلات زیست محیطی واحدهای مذکور به صاحبان این واحدها ارائه شده است.

وی در پایان در خصوص پسماندها تاکید کرد: با توجه به اینکه پسماند واحدهای خدماتی پذیرایی مستقر در محور کرج- چالوس یکی از عوامل آلاینده رودخانه بوده و موجب ظاهر زشت و نامناسب مناظر و چشم اندازهای طبیعی رودخانه کرج است، مقرر شد کمیته‌ای مشترک از نمایندگان اصناف، نیروی انتظامی و شهرداری آسا را به همراه کارشناسان محیط زیست و واحدهای بازدید کننده و با موارد تخلفات زیست محیطی پس از صدور اخطاریه‌های لازم برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار