افشای نیم قرن کمک مالی کاخ سفید به نازی‌های ساکن آمریکا

بازرس کل اداره تامین اجتماعی آمریکا فاش کرد کاخ سفید بیش از نیم قرن هزینه‌های زندگی نازی‌های فراری از آلمان را تامین کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی؛ نخستین بار سال گذشته خبرگزاری آسوشییتدپرس حقایقی از زندگی نازی‌های آلمان پس از جنگ جهانی دوم در آمریکا منتشر کرد. این موضوع باعث شد بازرس کل اداره تامین اجتماعی آمریکا تحقیقات کاملی درباره اعطای کمک هزینه‌ زندگی به این افراد آغاز کند.

نتایج اولیه بازرسی اداره تامین اجتماعی آمریکا نشان می‌دهد، کاخ سفید در بیش از نیم قرن گذشته نزدیک به 20.2 میلیون دلار صرف هزینه‌های معاش 130 نازی مظنون به جنایات جنگی کرده است. این افراد پس از پایان جنگ جهانی دوم به آمریکا پناهنده شدند و هرگز دادگاهی برای رسیدگی به جنایات آنها انجام نشد؛ اما در مقابل دولت آمریکا شرایط یک زندگی مرفه را برای این افراد فراهم کرد. 5.6 میلیون دلار به 38 عضو سابق نازی داده شد که در سالهای بعد از آمریکا اخراج شدند. 14 میلیون دلار دیگر به اعضای مظنون به ارتکاب جنایات جنگی اعطا شد که هنوز در آمریکا زندگی می‌کنند.

در این گزارش بدون ذکر نام اعضای نازی، مبلغی که هرکدام با نام کمک هزینه زندگی از دولت آمریکا دریافت کرده‌اند، اعلام شده است. حمایت‌های مالی از این افراد سرانجام به دستور "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در دسامبر 2014 (دی 93) 70 سال پس از پایان جنگ جهانی دوم قطع شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار