آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی یکی از یاران امام خمینی(ره) است که بیشتر از 40 سال همراه ایشان بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛  آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم و یکی از یاران و نزدیکان امام خمینی(ره)، از نحوه  آشنایی و خاطرات خود از همراهی امام اینچنین میگوید: موقعی که ساکن خمین بودم کم و بیش امام خمینی را به اسم می‌شناختم ولی وقتی برای تحصیل علوم دینی از اراک به شهر مقدس قم رفتم. بیشتر ایشان را شناختم  و این شناخت باعث شد تا در روضه و مراسم‌هایی که در خانه امام بود شرکت داشته باشم و علاوه برآن آشنایی قبلی من با برادر ایشان نیز موجب آشنایی هرچه بیشتر ما با امام شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیان کردند: که حضرت امام خمینی (ره) قبل از شکل گیری و بیان طرح انجمن‌های ایالتی و ولایتی در میان حوزویان شناخته شده بودند.

اما با بیان و سخنرانی‌های امام علیه این طرح، دیگر امام یک چهره جدید مبارزاتی و مردمی به خود گرفت و از همان ابتدا برخلاف بسیاری از علما و بزرگان زمانش معتقد بود که شاه خود عامل و باعث همه فسادها و مخالفتهای صورت گرفته با اسلام می باشد.

پس باید مستقیما با شاه مبارزه کرد و این عامل فساد را باید با حضور  در صحنه  مردم و با آغاز مبارزات از مساجد سراسر کشور، نابود کرد. 

لذا نامه هایی به برخی از علمای بلاد همچون آیت الله محلاتی، آیت الله قاضی در تبریز، آخوند ملاعلی در همدان و آیت الله فلسفی و آیت الله مروارید در مشهد و غیره... نوشتند و خواستند تا مردم را دعوت به قیام نمایند که همین امر و مخالفتهای مکرر با لایحه انجمن های  ایالتی و ولایتی بود که درنهایت منجر به لغو این لایحه گردید.

آیت الله مسعودی خمینی اشاره داشتند که امام خمینی (ره) مبارزات خود را ادامه داده و از هر فرصتی استفاده میکردند تا چهره پلید حکومت را هر روز آشکارتر کنند.

مثلا در فروردین 1342  پس از حمله کردن کماندوهای رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه و به خاک و خون کشیدن بسیاری از طلاب و روحانیون حاضر در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع)، امام علیه رژیم افشاگریهایی داشتند و قبل از حلول ماه محرم و یا دیگر فرصتهای تبلیغی به طلبه هایی که خدمت ایشان می رسیدند پیام می دادند که به تبلیغ بروید و امسال روضه فیضیه را برای مردم بخوانید و حتی این  کار و فعالیت های خود را تا دستگیری و تبعید ادامه دادند. 
 


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.