امروز در همایش سیاست های پولی و ارزی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی و مشاور اقتصادی رییس جمهور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،همچنین تمبر یادبود همایش و این دانشنامه نیز با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ممهور شد.

ویکی‌ مبنا یک دانشنامه با دسترسی آزاد و تخصصی در حوزه پولی و مالی است که مدیریت فنی و ساختاری آن بر عهده پژوهشکده پولی و بانکی و شرکت خدمات انفورماتیک است.

هدف اصلی از تألیف و عرضه این دانشنامه، ایجاد پایگاهی برای اندیشیدن، آموختن و به اشتراک گذاشتن دانش پولی و مالی، به ویژه در حوزه بانکی میان علاقه مندان، محققان، دانشجویان و در نهایت عموم افراد است.

دانش پولی و مالی مورد نظر در این دانشنامه شامل مدل‌های بانکداری، محصولات بانکی، بورس، بیمه، موسسات اعتباری، قوانین و مقررات بانکی، چارچوب‌های اطلاعاتی مالی، رخدادهای پولی و مالی، تعاریف و مراجع کاربردی و غیره اعلام شده است.

ویکی مبنا بر اساس مشارکت در تولید محتوای علمی و غنی‌سازی مطالب گسترش می‌یابد و ایجاد نوشتارها یا ویرایش آنها مطابق با خط‌مشی‌های ویکی‌مبنا، برای کاربران تأیید شده میسر است. مسئولیت صحت نوشتارها در گام نخست به عهده نویسندگان است و پس از طی روند اعتباردهی، نوشتارها از جانب راهبران دامنه، برچسب تأیید شده کسب می‌ کند.

همواره امکان ویرایش، تصحیح و تکمیل نوشتارها برای سایر نویسندگان نیز وجود دارد. به این ترتیب نوشتارهای ویکی مبنا با تکیه بر خرد جمعی ایجاد، تکمیل و تصحیح می‌شود و به تدریج به سمت تکامل و غنی‌شدن پیش می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار