تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

احداث مسیر دوچرخه سواری بر روی بزرگراه شهید مدرس

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 3 گفت: بازدید میدانی و درصد پیشرفت فیزیکی پروژه عمرانی برای ایجاد مسیر دوچرخه سواری بر روی بزرگراه شهید مدرس انجام می‌شود.

علی فغانی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 3 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد:‌ بازدید میدانی پیشرفت فیزیکی پروژه عمرانی احداث مسیر دوچرخه سواری بر روی پل عابر پیاده بزرگراه شهید مدرس حد فاصل بوستان آب و آتش و طالقانی توسط شهرداری منطقه 3 انجام می‌شود. 

وی با اشاره به تسریع در عملیات پروژه پل روگذر شریعتی- همت تصریح کرد:‌ نقشه‌های عمرانی و ترافیکی برای نصب پایه‌های بتونی و عرشه فلزی پل، تعیین بازه‌ی زمانی سه ماهه برای حمل صندوق‌های پایه و عرشه و ایجاد فضای سبز در اطراف پل از جمله عملیات انجام شده در روند پیشرفت این پروژه است. 

وی در پایان گفت: مجموعه فرهنگی ورزشی آستان امامزاده قاضی الصابر، مجموعه ورزشی نونهالان، مسجد ولایت، ایجاد  دسترسی مناسب به بزرگراه شهید صدر و اصلاح پیاده راه پل میرداماد و نهر آب خیابان ولیعصر(عج) از جمله اقدامات و برنامه‌های در حال اجرای منطقه سه است. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید


برگزاری مراسم تجدید میثاق جوانان با آ‌رمان‌های امام راحل

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردرای منطقه 5 از برگزاری مراسم تجدید میثاق جوانان غرب تهران با آ‌رمان‌های امام راحل خبر داد.

مسعود خسروی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران  با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری در شناسایی‌ جوانان اظهار کرد: با تشکیل کانون جوانان محلات بیش از 1800نفر از جوانان منطقه به عضویت این کانون درآمده‌اند. 


وی افزود: با توجه به تعیین روزهای 9 و 10 خرداد ماه به عنوان میثاق جوانان با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) این مراسم با هماهنگی کانون جوانان منطقه و اعزام جوانان به مرقد امام (ره) برگزار می شود. 


خسروی جوانان را سرمایه‌های اجتماعی ارزنده‌ای برای پایدار دانست و تصریح کرد:‌ نسل جوان سرمایه‌ای بزرگ برا‌ی آبادانی جامعه بوده و نگرش به مسئله جوانان در عرصه‌های اجتماعی و مبنا قرار دادن توجه به این سرمایه‌ اصلی ملی به عنوان فرصتی مهم است. 


وی در پایان از برگزاری گردهمایی شعر و ادب جوانان گفت: به مناسبت روز جوان مراسم شب شعر با حضور شاعران جوان در سرای محلات برگزار می‌شود. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

نورپردازی دائمی حاشیه بزرگراه مدرس در محدوده منطقه 6

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 6 از نورپردازی حاشیه بزرگراه مدرس با توجه به نوع پوشش و گونه درختان در محدوده این منطقه خبر داد.

افشین خدامی معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران  عنوان کرد:‌فضای سبز اراضی عباس آباد تهران با مساحتی بالغ بر 14هزار متر مربع در حاشیه غربی بزرگراه مدرس حد فاصل بزرگراه های رسالت با توجه به نوع پوشش و گونه‌ها به صورت دائمی نورپردازی خواهد شد. 


وی در ادامه تاکید کرد:‌ در این طرح درختان بر اساس نوع پوشش و گونه‌ها از روش‌‌های نوین نورپردازی و با بهره گیری از دانش روز انجام می‌گیرد. 
 
خدامی تصریح کرد: این پروژه با استفاده از تعداد 100 شاخه چراغ فلورین 2 با توان 63 وات به صورت RGB و تعداد 150 عدد چراغ جدید مکعبی که به طور اختصاصی جهت این پروژه طراحی و تولید شده است، نور پردازی خواهد شد. 


معاون امور شهری و محیط زیست منطقه گفت: همچنین تمامی نورپردازی این پروژه توسط سیستم کنترلی دیجیتال که قابلیت تغییر در افکت‌های مختلف را داراست کنترل می شود. 


وی در پایان افزود: بالغ بر 3500 متر کابل کشی و حفاری با رعایت مسائل زیست محیطی صورت گرفته که مراحل پایانی این پروژه در حال انجام است و به زودی توسط شهردار منطقه افتتاح خواهد شد. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

ورزش عاملی برای ارتقای سطح بهداشت و افزایش امید به زندگی

شهرار منطقه 7 تهران گفت: موضوع ورزش موجب ارتقای سطح بهداشت و افزایش کیفیت و امید به زندگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، رضا نگهبان، شهردار منطقه 7 تهران با اشاره به اینکه ارتباط با ورزش همه گانی یکی از نیازهای اساسی کشور است، اظهار کرد: فرا گیر شدن ورزش همگانی در میان آحاد مردم به ویژه جوانان وظیفه اصلی ما است.

نگهبان افزود: امروزه هر جامعه‌ای برای پیشرفت و توسعه خود نیازمند جمعیت سالم و پویایی است.

وی با بیان اینکه ورزش برای همه مسئولان به خصوص مدیران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: موضوع ورزش موجب ارتقای سطح بهداشت و افزایش کیفیت و امید به زندگی می‌شود.

شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه ورزش موجب ارتقای سطح بهداشت و کیفیت زندگی در افراد می‌شود گفت: یکی از حوزه‌های تحقیق در زمینه ورزش که نظر بسیاری از محققان را به خود جلب کرده، بررسی ارتقا دهنده مشارکت در ورزش همگانی است.

وی در ادامه گفت: بر این اساس، باید فعالیت‌های مشخصی برای ترویج ورزش همگانی در جامعه شناسایی و عملیاتی شود. و جنبه عمومی پیدا کند.

نگهبان اضافه کرد: ما به عنوان مدیریت شهری، تمام تلاشمان این است که قیمت تمام شده ورزش را برای عموم شهروندان به حداقل برسانیم.

نگهبان در پایان گفت:‌باید روشی را طراحی کنیم تا ورزش برای همه عمومی شود، اکنون مدارس و مساجد، ادارات و پایگاه‌های بسیج برای توسعه‌ی ورزش همگانی در حال فعالیت هستند و ما به عنوان خادمین مردم در این حوزه فعالیت ناچیزی را ارائه می‌دهیم تا خدمت گزار مردم باشیم.


اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید


انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق ، اخبار ، بروزرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار